Στο συμπέρασμα ότι η παρατεταμένη περίοδος ύφεσης έχει μεταβάλει σημαντικά τις αγοραστικές συνήθεις στην εγχώρια αγορά καταλήγει η έρευνα της MRB με τίτλο «ShopperHood Study - Η διεισδυτική ματιά στη ζωή, στη συμπεριφορά και στις εκφάνσεις του Έλληνα Shopper μέσα στο super market».

Η έρευνα της MRB χωρίζει τους καταναλωτές σε επτά κατηγορίες, ανάλογα με την αγοραστική τους συμπεριφορά με βασικότερα κριτήρια: το ύψος της μέσης δαπάνης στο καλάθι του σούπερ μάρκετ και την επισκεψιμότητα.

Οι φυλές των καταναλωτών και πως ψωνίζουν

Οι κατηγορίες είναι: οι «gourmet», οι «day out», οι «για να δω», οι «smart shoppers», οι «budget conscious», οι «fast & furious» και οι «άντε πάλι».

Το μεγαλύτερο ποσοστό, ήτοι 34%, το συγκεντρώνει η κατηγορία των budget conscious, οι οποίοι δαπανούν το μικρότερο ποσό, περί τα 18 ευρώ/καλάθι και επισκέπτονται συχνότερα τις αλυσίδες.

Ακολουθούν οι κατηγορίες smart shoppers 28% και fast & furious 11%, που δαπανούν περί τα 23 ευρώ, με κύρια χαρακτηριστικά στην πρώτη περίπτωση την αναζήτηση της «ευκαιρίας» και στη δεύτερη την «ταχύτητα» στις αγορές.

Το εναπομείναν ποσοστό, δηλαδή το 27% το μοιράζονται τέσσερις κατηγορίες καταναλωτών, εκ των οποίων οι τρεις εμφανίζουν τις υψηλότερες επιδόσεις ανά καλάθι.

Ειδικότερα, οι καταναλωτές gourmet με ποσοστό 8% δαπανούν 63 ευρώ/καλάθι, ενώ αυτοί που ανήκουν στην κατηγορία «για να δω», περί το 4% (σ.σ.: αφιερώνουν τον περισσότερο χρόνο στις αγορές τους και συχνά επισκέπτονται κάποιο κατάστημα απλά για να δουν τι νέο υπάρχει), εμφανίζει τη μεγαλύτερη αξία στο καλάθι, που κυμαίνεται στα 86 ευρώ. Επίσης, ένα 8% των καταναλωτών που ανήκει στη κατηγορία Day Out (σ.σ.: τα ψώνια είναι διέξοδος/εκτόνωση και ευκαιρία για βόλτα) δαπανά εξίσου υψηλό ποσό στα σούπερ μάρκε��, περί τα 40 ευρώ.

Χαμηλότερη δαπάνη, περί τα 24 ευρώ, πραγματοποιεί το 7% των καταναλωτών που ανήκει στην κατηγορία «άντε πάλι», δηλαδή δεν απολαμβάνουν ιδιαίτερα την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ και θεωρούν τα ψώνια βαρετή διαδικασία.