​Περίπου 100.000 είναι οι υποβολές φορολογικών δηλώσεων στο Taxisnet, από την Παρασκευή που άνοιξε η εφαρμογή, καθώς φορολογούμενοι και λογιστές κινήθηκαν διερευνητικά, προσπαθώντας να κατανοήσουν τις αλλαγές που εφαρμόζονται από φέτος.

Πάντως η αρχή δεν έγινε με το… δεξί, αφού αρκετοί από τους φορολογουμένους που έσπευσαν να υποβάλουν τις δηλώσεις τους δεν έβγαλαν άκρη με τους προσυμπληρωμένους κωδικούς που αφορούν τους μισθούς και τις συντάξεις, μιας και αρκετές επιχειρήσεις δεν έχουν αποστείλει τα σχετικά στοιχεία.

Αρκετοί λοιπόν φορολογούμενοι δεν κατάφεραν να υποβάλουν τελικά τις φορολογικές τους δηλώσεις, αφού τα στοιχεία δεν έχουν προσυμπληρωθεί και το σύστημα μπλοκάρει την υποβολή.

Υπενθυμίζεται ότι η προσυμπλήρωση των κωδικών έχει γίνει βάσει τα αρχεία της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που προέκυψαν από την επεξεργασία των ηλεκτρονικά υποβληθεισών βεβαιώσεων αποδοχών ή συντάξεων ή αμοιβών από εργοδότες και φορείς.

Αν λοιπόν ένας φορολογούμενος έχει έντυπη βεβαίωση αποδοχών ή συντάξεων ή αμοιβών και τα στοιχεία του δεν έχουν προσυμπληρωθεί, τότε θα πρέπει να κάνει τις εξής ενέργειες:

Να συμπληρώσει όλα τα υπόλοιπα που πρέπει να δηλώσει (όπως αυτοκίνητα δαπάνες κτλ)
• Να κάνει προσωρινή αποθήκευση της δήλωσης Ε1
• Να επικοινωνήσει με τον εργοδότη ή τον φορέα που εξέδωσε τη βεβαίωση, προκειμένου να ενημερωθεί αν υπέβαλε το αρχείο βεβαιώσεων αποδοχών ή πότε θα τα στείλει.

Όταν λοιπόν ο εργοδότης υποβάλει ηλεκτρονικά τη βεβαίωση και ενημερωθούν τα αρχεία, θα μπορέσει και ο φορολογούμενος να ολοκληρώσει την υποβολή της δήλωσής του.

Αν όμως ο εργοδότης δεν υποβάλει τη βεβαίωση, τότε θα πρέπει να συμπληρώσει τους κωδικούς της δήλωσης που αφορούν εισοδήματα και την παρακράτηση φόρου για τα οποία δεν υπάρχει ηλεκτρονική πληροφόρηση.

Σε περίπτωση που τα στοιχεία βεβαίωσης αποδοχών, συντάξεων ή αμοιβών είναι διαφορετικά από αυτά που είναι συμπληρωμένα τότε θα πρέπει να γίνουν οι εξής ενέργειες:

Να συμπληρωθούν όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που πρέπει να δηλωθούν (όπως αυτοκίνητα δαπάνες κτλ)
• Να γίνει προσωρινή αποθήκευση της δήλωσης Ε1
• Να επικοινωνήσει ο φορολογούμενος με τον εργοδότη ή φορέα και σε περίπτωση λανθασμένης υπ��βολής, θα πρέπει ο εργοδότης ή φορέας να υποβάλλει ηλεκτρονικά εκ νέου το αρχείο με τα σωστά στοιχεία βεβαίωσης. Σε διαφορετική περίπτωση, ο φορολογούμενος θα πρέπει να επικοινωνήσει με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Συναλλασσομένων της ΔΕ μέσω e-mail ή στο τηλέφωνο 15515.