«Αρμαγεδδών» στην αγορά έφεραν οι εκλογές και η πολιτική αβεβαιότητα.

Σύμφωνα με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, το τελευταίο δίμηνο χάθηκε περίπου 1 δισ. ευρώ από την αγορά, με τις απώλειες να αφορούν σχεδόν όλα τα εμπορικά είδη και τις υπηρεσίες.

Όπως επισημαίνει, οι πολιτικές εξελίξεις έχουν δημιουργήσει ένα αρνητικό κλίμα στην αγορά, με το ενδιαφέρον από πλευράς των καταναλωτών να είναι αρκετά μειωμένο, αν και οι τιμές σε πολλά είδη λόγω των εκπτώσεων αγγίζουν το 50%.

Ειδικότερα, 6 στις 10 επιχειρήσεις είδαν τον τζίρο τους να κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς και 3 στις 10 να μένει περίπου αμετάβλητος.

Το πρόβλημα φαίνεται να είναι μεγαλύτερο για τις μικρές επιχειρήσεις, όπου το 71% των επιχειρήσεων που δεν απασχολούν προσωπικό εμφάνισε μικρότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την εορταστική περίοδο του 2013 (Χριστούγεννα - αρχές χρόνου) . Επίσης, για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών το 2013 κάτω των 15.000 ευρώ το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το 90%.

«Η ψυχολογία των καταναλωτών υποχώρησε όχι μόνο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, αλλά και κατά τη διάρκεια των κρίσιμων συνδιασκέψεων του Eurogroup στις Βρυξέλλες» επισημαίνει ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας Γιάννης Χατζηθεοδοσίου