​Όποιος έχει αφήσει απλήρωτη μία ή περισσότερες δόσεις από το Ειδικό Τέλος Ακινήτων που εισπράττεται μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ θα χαρακτηριστεί οφειλέτης του δημοσίου αφού η επιχείρηση είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει όσα προβλέπει ο νόμος, στέλνοντας τα ονόματα των οφειλετών στο υπουργείο Οικονομικών.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται μια κρίσιμη ημερομηνία: η 25η Ιουλίου. Όσοι έχουν εξοφλήσει μέχρι την συγκεκριμένη ημερομηνία όλες τις δόσεις του ΕΕΤΑ, δεν θα συμπεριληφθούν στον κατάλογο των οφειλετών.

Όσοι έχουν έστω και μία δόση απλήρωτη μετά τις 25 Ιουλίου, θα βρεθούν να χρωστούν στο δημόσιο και πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδικασία εξόφλησης που προβλέπεται για τις οφειλές στην εφορία (ή πληρώνεις μέσω τράπεζας ή κάνεις αίτηση για ηλεκτρονική ρύθμιση και καταβολή του ποσού το πολύ σε 12 δόσεις).

Τι θα γίνει στην περίπτωση που κάποιος θελήσει να πληρώσει το «χαράτσι» μετά την 25η Ιουλίου;

Σε αυτή την περίπτωση, σύμφωνα με την ΔΕΗ, τα χρήματα θα συμψηφιστούν με την αξία του ηλεκτρικού ρεύματος καθώς το χρέος θα έχει ήδη μεταφερθεί στο υπουργείο Οικονομικώ��. Προβλέπεται πάντως διαδικασία επιστροφής των χρημάτων μέσω της ΔΕΗ.

«Σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, στο τέλος Ιουλίου 2014 η ΔΕΗ θα επιστρέψει στο Υπουργείο Οικονομικών, όλα τα ανεξόφλητα ποσά ΕΕΤΑ 2013. Επισημαίνεται ότι, όποιος πελάτης εξοφλήσει μετά την 25η Ιουλίου 2014 λογαριασμό που έχει λήξει, τυχόν ανεξόφλητο ποσό ΕΕΤΑ που περιλαμβάνεται σε αυτόν, δεν θα αποτελεί πλέον οφειλή στη ΔΕΗ, καθώς αυτό θα έχει μεταφερθεί στην Εφορία. Το ποσό αυτό δεν θα χαθεί, καθώς θα πιστωθεί στον αμέσως επόμενο λογαριασμό που θα εκδοθεί από τον Αύγουστο 2014 και μετά. Το πιστωτικό ποσό θα εμφανίζεται διακριτά στο λογαριασμό αυτό και πιο συγκεκριμένα με το λεκτικό «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΕΤΑ ΔΟΥ». Αν από την παραπάνω πίστωση προκύψει επιστροφή ποσού για το�� πελάτη και επιθυμεί την άμεση καταβολή του, τότε μπορεί να μεταβεί σε οποιοδήποτε κατάστημα της ΔΕΗ, προσκομίζοντας ένα πρόσφατο λογαριασμό και την αστυνομική του ταυτότητα – ο ίδιος ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν άτομο» αναφέρει η ανακοίνωση.

Για τη διευκόλυνσή τους οι ανωτέρω πελάτες – πριν από τη μετάβασή τους σε κατάστημα της ΔΕΗ – είναι προτιμότερο να έχουν σχετική ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα, καλώντας στο 11770.