Οι εικόνες με τα γεμάτα καρότσια στους διαδρόμους του σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι ανήκουν πια στο παρελθόν.

Οι καταναλωτές πλέον για τις πρώτες τους ανάγκες δίνουν λι��ότερα από 50 ευρώ για να ψωνίσουν τα απαραίτητα, ενώ η λίστα με τα προϊόντα και η αυστηρή τήρησή της αποτελεί πλέον βασικό κανόνα για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Σε σύγκριση, μάλιστα, με το 2013, τόσο η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη όσο και η μέση μηνιαία δαπάνη έχουν μειωθεί κατά περίπου 10%. Αν και οι τιμές έχουν υποχωρήσει σε σχέση με το παρελθόν, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος καθιστά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ δύσκολη και πλέον όχι ευχάριστη άσκηση.

Σύμφωνα με τη φετινή έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την καταναλωτική συμπεριφορά, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ εκτιμάται το 2014 σε 46,8 ευρώ, έναντι 53,1 ευρώ το 2013, σημειώνοντας μείωση κατά 11,8% μέσα σε ένα χρόνο. Υποχώρηση, επομένως, παρουσιάζει και η μέση μηνιαία δαπάνη ανά οικογένεια κατά 9,65% το 2014 σε σύγκριση με το 2013, στα 262 ευρώ φέτος από 290 ευρώ πέρυσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έρευνα του 2010, η μέση μηνιαία δαπάνη ανά οικογένεια στο σούπερ μάρκετ ήταν 347 ευρώ, κατά 32% υψηλότερη σε σχέση με φέτος.

Η δραστική μείωση της δαπάνης συμβαίνει κυρίως διότι ολοένα και περισσότεροι αγοράζουν λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα. Τα στοιχεία της έρευνας είναι εξόχως αποκαλυπτικά για το πόσο έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες, μέσα, μάλιστα, σε μόλις ένα χρόνο. Βάσει της περυσινής έρευνας, το 47,3% των καταναλωτών είχε απαντήσει ότι αγοράζει φθηνότερα προϊόντα για να αντιμετωπίσει την κρίση, ενώ φέτος το αντίστοιχο ποσοστό είναι 65,8%. Επίσης, ενώ πέρυσι είχε δηλώσει ότι αγοράζει λιγότερα προϊόντα το 65,3% των ερωτηθέντων, φέτος το ποσοστό έχει αυξηθεί στο 72%.