Άνευ προηγουμένου έξαρση παρουσιάζει το φαινόμενο της ίδρυσης ελληνικών επιχειρήσεων στη Βουλγαρία καθώς στο τέλος του 2013 έφθασαν τις 9.000 από 6.000 το 2012.

Κι αν σε πρώτη ανάγνωση, θα μπορούσε κανείς να «δει» τη συνέχιση της μετανάστευσης των ελληνικών επιχειρήσεων στη γειτονική χώρα, οι εταιρείες αυτές -σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Γραφείου Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στη Σόφια- είναι σε μεγάλο βαθμό εικονικές και ιδρύθηκαν «με μοναδικό σκοπό την αγορά αυτοκινήτου και όχι απαραιτήτως τη μετεγκατάσταση της παραγωγικής τους δραστηριότητας από την Ελλάδα».

Όπου και να ταξιδέψει πλέον κάποιος στην Ελλάδα, συναντά μοντέλα πολυτελείας με βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας. Όπως εξηγούν στελέχη του ΣΔΟΕ, τα περίπου 17.000-18.000 ΙΧ με πινακίδες Βουλγαρίας που εκτιμούν ότι κυκλοφορούσαν πέρυσι στους ελληνικούς δρόμους είναι παράνομα!

Σύμφωνα με το νόμο για να κυκλοφορεί κάποιος με αυτοκίνητο που φέρει πινακίδες άλλης χώρας πρέπει να έχει μείνει μόνιμα εκεί για διάστημα -τουλάχιστον- έξι μηνών για επαγγελματικούς ή οικογενειακούς λόγους.

Πόσα γλιτώνουν με το «μεγάλο κόλπο»

Στην Ελλάδα ένα καινούργιο ΙΧ 3.6000 κυβικών θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας (αθροιστικά) 3.500 ευρώ. Στη Βουλγαρία, ένα αντίστοιχο ΙΧ χρεώνεται με 1.111 ευρώ.

Το ακόμη μεγαλύτερο κίνητρο για τον οδηγό του παραδείγματος μας είναι ότι γλιτώνει εντελώς τα τεκμήρια διαβίωσης, που στην περίπτωσή του ανέρχονται σε 26.200 ευρώ...