Μια ένεση δικαιοσύνης έκανε το υπουργείο Οικονομικών στον τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης.

Με μια αυτονόητη παρέμβαση έκανε ουσιαστικά δεκτό το δίκαιο αίτημα χιλιάδων οδηγών που είχαν αποκτήσει μεταχειρισμένο εισαγόμενο ΙΧ, δηλαδή όχημα το οποίο για πρώτη φορά είχε πάρει πινακίδες κυκλοφορίας στο εξωτερικό (π.χ. στη Γερμανία). Ως πρώτο έτος κυκλοφορίας τους θα θεωρείται το έτος το οποίο πρωτοταξινομήθηκε το όχημα και όχι το έτος το οποίο απέκτησε για πρώτη φορά πινακίδες στην Ελλάδα.

Αυτό πρακτικά οδηγεί σε σημαντική μείωση ή και μηδενισμό του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για πολλούς φορολογούμενους, ενώ οδηγεί και σε μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης.

Πιο συγκεκριμένα:

- το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης μειώνεται κατά 30% για οχήματα ηλικίας άνω των πέντε και έως δέκα ετών και κατά 50% για τα οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών. Η ηλικία μέχρι τώρα υπολογιζόταν με βάση το έτος ταξινόμησης στην Ελλάδα.

- ο ετήσιος φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται σε οχήματα άνω των 1.929 κυβικών και υπολογίζεται με ποσοστό 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης για οχήματα έως 2.500 κυβικά και με συντελεστή 10% για οχήματα υψηλότερου κυβισμού.

Με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της ηλικίας επέρχονται και αλλαγές στη φορολογική επιβάρυνση.

Ας δούμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα:

Ένας φορολογούμενος απέκτησε στην Ελλάδα το 2010 ένα όχημα 3.500 κυβικών το οποίο εισήχθη ως μεταχειρισμένο από τη Γερμανία. Πρώτη φορά κυκλοφόρησε στη Γερμανία το 2003. Με το υφιστάμενο καθεστώς το όχημα θεωρείται στην Ελλάδα ηλικίας μόλις 5 ετών και βαρύνεται με τεκμήριο 23.800 ευρώ και ετήσιο φόρο πολυτελούς διαβίωσης 2.380 ευρώ. Με το νέο σύστημα που ψηφίστηκε με το πολυνομοσχέδιο το όχημα θεωρείται ηλικίας 11 ετών και βαρύνεται με τεκμήριο 11.900 ευρώ ενώ επειδή είναι ηλικίας άνω των 10 ετών απαλλάσσεται από το φόρο πολυτελούς διαβίωσης.