Στα «κόλπα» των λαθρεμπόρων και στο πώς στερούν από κράτος εκ. ευρώ από φόρους είχε αναφερθεί το 2012 ο καθηγητής Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτελείο Πανεπιστήμιου Δημήτρης Μάρδας.

Σε μελέτη που είχε εκπονήσει σε συνεργασία με τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών, Εμπόρων της Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), ο κ. Μάρδας περιγράφει τη διαδικασία που ακολουθούν οι λαθρέμποροι, η οποία -όπως θα δείτε- μοιάζει πολύ με όσα είδαμε τις τελευταίες ημέρες.

Πως στήνουν το «κόλπο» με το ναυτιλιακό πετρέλαιο

Οι λαθρέμποροι ναυτιλιακού καυσίμου επωφελούνται αρχικά του συνόλου της φορολογίας, αφού το εν λόγω καύσιμο διατίθεται στα πλοία ατελώς. H όλη διαδικασία του λαθρεμπορίου στηρίζεται στα περίφημα «σλέπια», δηλαδή τα μικρά δεξαμενόπλοια που φορτώνουν το ναυτιλιακό καύσιμο από τα διυλιστήρια, παρουσία Τελωνειακών, δηλώνοντας ότι οι ποσότητες προορίζονται για τον ανεφοδιασμό των πλοίων.

Παραγγελιοδόχοι που είναι υπεύθυνοι για τον ανεφοδιασμό των πλοίων εμφανίζουν, πολλές φορές εν αγνοία πλοιάρχου και μηχανικού, εικονική αίτηση αγοράς, την οποία καταθέτουν στο τελωνείο. Προμηθεύονται την αναγραφόμενη ποσότητα, αντί όμως αυτή να καταλήξει στο σύνολό της στο πλοίο ένα μεγάλο μέρος ξεφορτώνεται σε βυτία τα οποία τ�� μεταφέρουν σε παράνομες δεξαμενές.

Στο τελωνείο κατατίθεται έγγραφο που βεβαιώνει ότι η ποσότητα παραδόθηκε, χωρίς να είναι δυνατόν να ελεγχθεί από τις αρχές εάν πράγματι παραδόθηκε στον νόμιμο αποδέκτη. Στις δεξαμενές το καύσιμο αποχρωματίζεται και τη χειμερινή περίοδο διατίθεται στην αγορά ως πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ την θερινή ως πετρέλαιο κίνησης μέσω των πρατηρίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το λαθρεμπόριο καυσίμων το κράτος χάνει 2,5 δισ. ευρώ φόρους κάθε έτος!

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη τη μελέτη του κ. Μάρδα.