«Σας καλώ από το υπουργείο Οικονομικών. Θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι έχετε μια ληξιπρόθεσμη οφειλή προς την εφορία την οποία θα πρέπει είτε να εξοφλήσετε είτε να ρυθμίσετε».

Το περιεχόμενο της παραπάνω τηλεφωνικής κλήσης δεν είναι θεωρητικό. Είναι πραγματικό. Στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων έχει δημιουργηθεί ένα ειδικό τηλεφωνικό κέντρο, ένα call center, που στις αρμοδιότητές του είναι και η «όχληση» αυτών που έχουν χρέη στην εφορία.

Μάλιστα, όπως δείχνουν επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, οι τηλεφωνικές οχλήσεις του call center και η αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) σε όσους χρωστούν, αποδίδει εισπρακτικά.

Το 2013 το υπουργείο Οικονομικών πραγματοποίησε:

- 25.786 τηλεφωνικές κλήσεις σε φορολογούμενους οι οποίοι είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο.

- αποστολή 786.252 μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε φορολογούμενους με φορολογικές οφειλές.

Από τις παραπάνω ενέργειες εισέρρευσαν σημαντικά ποσά στο δημόσιο ταμείο, καθώς οι περισσότεροι από τους οφειλέτες ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση. Πιο συγκεκριμένα, εισπράχθηκαν 249,2 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, από τα email που εστάλησαν 8.301 φορολογούμενοι προχώρησαν στην υποβολή φορολογικής δήλωσ��ς την οποία είχαν αμελήσει να υποβάλουν. Μάλιστα από την υποβολή των παραπάνω φορολογικών δηλώσεων βεβαιώθηκαν συνολικοί φόροι 39,4 εκατομμυρίων ευρώ και από αυτά έχουν ήδη εισπραχθεί 29,7 εκατ.

Σημειώνεται ότι η δημιουργία του call center και όλη η υποδομή για τους νέους τρόπους ειδοποίησης των οφειλετών του δημοσίου είναι αποτέλεσμα και της τεχνικής βοήθειας για τη βελτίωση της φορολογικής διοίκησης που προσφέρει η ομάδα δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η λεγόμενη ομάδα Ράιχενμπαχ.

Το συνολικό χρέος των φορολογούμενων προς το δημόσιο έφθασε τον Δεκέμβριο του 2013 στα 63,8 δισ. ευρώ με τα περισσότερα από αυτά να αφορούν πρόστιμα για φοροδιαφυγή (22,9 δισ.), απλήρωτο ΦΠΑ (14 δισ. ευρώ) και φόρο εισοδήματος (11,7 δισ. ευρώ).