Έλλειψη ικανοποίησης των επιχειρήσεων από την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει η Δημόσια Διοίκηση απεικονίζουν τα αποτελέσματα του Βαρομέτρου του Παρατηρητηρίου Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος που λειτουργεί με πρωτοβουλία του ΣΕΒ. Ο συνολικός δείκτης ικανοποίησης είναι 40 με ανώτατο όριο του 100 βαθμούς.

Ωστόσο η πραγματική εικόνα είναι ελαφρώς βελτιωμένη, εάν ληφθεί υπ’ όψιν ότι βάσει του ερωτηματολογίου που ετέθη στις επιχειρήσεις οι σχετικές προσδοκίες τους δεν συγκέντρωναν πάνω από 80 βαθμούς ικανοποίησης.

Ως εκ τούτου, η Δημόσια Διοίκηση φαίνεται ότι ανταποκρίνεται στο μισό των προσδοκιών των επιχειρήσεων, συναρτήσει της το επίπεδο υπηρεσιών που θα περίμεναν ρεαλιστικά οι επιχειρήσεις από τις παρεχόμενες δημόσιες υπηρεσίες. Δηλαδή, η εκτίμηση ότι ο βαθμός ικανοποίησης φτάνει στο 50% όσον αφορά την εκπλήρωση των προσδοκιών για τις προσφερόμενες υπηρεσίες από τη Δημόσια Διοίκηση μπορεί να θεωρηθεί ασφαλής.

Μεγαλύτερο πρόβλημα για τους μικρούς το Δημόσιο

Τα αποτελέσματα ανά μέγεθος επιχείρησης δείχνουν ότι οι πολύ μικρές επιχειρήσεις βιώνουν μεγαλύτερες δυσκολίες στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο, κάτι που επιβεβαιώνεται κι από τις πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε όλες τις διαστάσεις ποιότητας. Από κοντά ακολουθούν και οι μικρές.

Σχετικά λιγότερο δυσαρεστημένες από τη Δημόσια Διοίκηση είναι οι επιχειρήσεις μεσαίου μεγέ��ους, οι οποίες έχουν υψηλότερες βαθμολογίες και στις 5 διαστάσεις ποιότητας. Υπό αυτή την έννοια φαίνεται πως είτε η Δημόσια Διοίκηση είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες των επιχειρήσεων μεσαίου μεγέθους, είτε οι επιχειρήσεις αυτές προσαρμόστηκαν στον τρόπο λειτουργίας του κράτους.