​Η Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Αθηνών με αφορμή δημοσίευμα (Εφημερίδα «PRESS TIME», 12/13-10-2013), σχετικά με φθορές που υφίστανται τέσσερα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, φυλασσόμενα εν αχρησία στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προς διερεύνηση της βασιμότητας των καταγγελλομένων.

Την προκαταρκτική εξέταση θα διενεργήσει ο Εισαγγελέας Εσωτερικής Ποινικής Δίωξης.

Τα υποβρύχια που σαπίζουν

Σύμφωνα με το επίμαχο δημοσίευμα, πληρώσαμε 2,3 δις ευρώ για τα υποβρύχια «Κατσώνης», «Πιπίνος», «Ματρώζος», «Ωκεανός», τα οποία φτιάχτηκαν κατά 90% και τώρα είναι παρατημένα επάνω σε «τάκους» και σκουριάζουν με σκαλωσιές γύρω του. Είναι τα πανάκριβα και υπερσύγχρονα υποβρύχια τύπου 214 που θα γίνονταν το καμάρι του Πολεμικού Ναυτικού, μετά τον «Παπανικολή».

Μάλιστα, το υποβρύχιο «Πιπίνος» τύπου 209 και το υποβρύχιο «Ωκεανός» τύπου 214, βρίσκονται στην προβλήτα των ναυπηγείων απροστάτευτα από τις καιρικές συνθήκες. Ως εκ τούτου, φθορές με το πέρασμα του χρόνου, έχουν δημιουργηθεί από την κακή συντήρηση της δεξαμενής με αποτέλεσμα να υπάρχει διαρροή λαδιών, διαρροή ηλεκτρολύτη από τους συσσωρευτές του υποβρυχίου, βλάβες στις καλωδιώσεις καθώς και διάβρωση στην επιφάνεια του σκάφους λόγω αλάτων και των υψηλών θερμοκρασιών, ιδίως το καλοκαίρι.

Η παραπάνω τραγική κατάσταση είναι αυτή στην οποία βρίσκονται τα υποβρύχια, τα οποία περιμένει το Πολεμικό Ναυτικό. Και τα οποία πριν έναν χρόνο περίπου, ήταν σχεδόν έτοιμα για να τα παραλάβει.

Όμως 200 εκατ. ευρώ ήταν αρκετά, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, για να ανατρέψουν όλα τα σχέδια και να «παγώσουν» την επισκευή τους και τον εκσυγχρονισμό τους, με αποτέλεσμα σήμερα, τα υποβρύχια, να σαπίζουν και να σκουριάζουν στις αποθήκες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, την ώρα που θα έπρεπε να κάνουν περιπολίες στο Αιγαίο, να συμμετέχουν σε ασκήσεις για την επιχειρησιακή ετοιμότητα κ.λπ.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Βασίλης Καρακίτσος κατήγγειλε ότι ανά πάσα στιγμή «μπορεί τα υποβρύχια να τιναχτούν στον αέρα, αφού μας έκοψαν το ρεύμα»

Η κόντρα του ιδιοκτήτη των ναυπηγείων με το Δημόσιο

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Press – Time, η αιτία για την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα 4 υποβρύχια, είναι η οικονομική «εμπλοκή» που έχει δημιουργηθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου με την διοίκηση της εταιρίας των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η οποία ανήκει στον Ισκαντάρ Σάφα.

Παρά την συνάντηση που υπήρξε προ ημερών, μεταξύ υπουργείου και εργαζομένων, λύση, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν βρέθηκε. Και δεν βρέθηκε αφού δεν υπάρχει «plan b» με την εταιρία να κρατάει «ομήρους» τους 1.100 εργαζομένους και ως «ενέχυρο» τα 4 υποβρύχια, ζητώντας από το ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει επιπλέον 200 εκατ. ευρώ για να συνεχίσει να λειτουργεί ομαλά, καθώς και για τις εργασίες στα παραπάνω υποβρύχια. Ωστόσο, οι δύο πλευρές δεν έχουν έρθει σε συμφωνία κι έτσι το «τι μέλλει γενέσθαι» για τα ναυπηγεία παραμένει άγνωστο, με σοβαρό τον κίνδυνο να κλείσουν, ενώ το μέλλον των εργαζομένων – που είναι ήδη απλήρωτοι εδώ και 18 μήνες – επίσης παραμένει και αυτό άγνωστο. «Δεν επιτρέπεται η διοίκηση να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες της. Οι οικονομικού περιεχομένου διενέξεις που υπάρχουν μεταξύ διοίκησης και Ελληνικού Δημοσίου δεν μας αφορούν», λένε οι εργαζόμενοι.