Δύο προτάσεις έργων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που κατέθεσε ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, ενέκρινε η αρμόδια διυπουργική Επιτροπή που συνεδρίασε σήμερα υπό την Προεδρία του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Η πρώτη πρόταση αφορά στην ανάπτυξη νέας Ιχθυαγοράς στο οικόπεδο του ΟΚΑΑ στην περιοχή του Ρέντη και η δεύτερη στη δημιουργία Ολοκληρωμένου Συστήματος Στάθμευσης/Εισόδου/Εξόδου του Οργανισμού Κεντρικής Αγοράς Αθηνών Α.Ε. στην Κεντρική Αγορά Αθηνών στο Ρέντη.

Ιχθυαγορά Αθηνών

Το έργο αφορά στην ανέγερση της πρώτης ολοκληρωμένης κτιριακής εγκατάστασης Ιχθυαγοράς περίπου 43 καταστημάτων 11.000 τ.μ στην Ελλάδα. Η σύμπραξη του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ) με τον ιδιώτη φορέα θα έχει ως αντικείμενο τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση/διαχείριση της Ιχθυαγοράς για 25 έτη. Το συνολικό κόστος κατασκευής είναι περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ.

Η αγορά θα στεγάσει καταστήματα εμπορικών επιχειρήσεων αλιευμάτων εντός του οικοπέδου της κεντρικής αγοράς Αθηνών στην περιοχή του Αγ.Ι. Ρέντη διαμορφώνοντας έτσι το πρώτο ολοκληρωμένο διατροφικό πάρκο στην Ελλάδα ακολουθώντας τα σύγχρονα Ευρωπαϊκά πρότυπα.

Εδώ και δεκαετίες οι συναλλαγές μεταξύ των παραγωγών και των εμπορικών επιχειρήσεων δεν γίνονται σε οργανωμένο χώρο με αποτέλεσμα να υπάρχει αδιαφάνεια, αναποτελεσματικότητα και απώλεια εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο στην εμπορία αλιευμάτων.

Ολοκληρωμένο Σύστημα Στάθμευσης και Εισόδου-Εξόδου στην Κεντρική Αγορά Αθηνών

Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ενός ολοκληρωμένου συστήματος ελέγχου στάθμευσης και στη διαχείριση της διέλευσης των οχημάτων της κεντρικής αγοράς Αθηνών στην περιοχή του Αγ. Ι. Ρέντη. Η σύμπραξη του ΟΚΑΑ με τον ιδιώτη φορέα θα έχει ως αντικείμενο τη μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία και συντήρηση/διαχείριση του συστήματος στάθμευσης για 15 έτη. Το συνολικό κόστος κατασκευής είναι περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ.

Η παρούσα κατάσταση είσπραξης διαπυλίων και τελών παραμονής στους χώρους της Κεντρικής Αγοράς Αθηνών έχει αδυναμίες εξαιτίας της έλλειψης κατάλληλων υποδομών και υπηρεσιών στάθμευσης, με αποτέλεσμα την παράνομη είσοδο και στάθμευση στους χώρους του οργανισμού, η δυσχέρεια απαγόρευσης εισόδου, η ελλιπής ασφάλεια των οχημάτων και των χώρων της κεντρικής αγοράς Αθηνών και η απώλεια εσόδων για τον Οργανισμό.

Χατζηδάκης: Μπαίνει σε τάξη ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών της Αθήνας

«Σήμερα αποφασίσαμε δίπλα στην κρεαταγορά και τη λαχαναγορά, να δημιουργηθεί επιτέλους στην πρωτεύουσα της χώρας και μια κεντρική ιχθυαγορά, για να μπει το ιχθυεμπόριο σε μια τάξη, για να μη χάνει έσοδα το κράτος και ��ια να ενισχυθεί και η θέση των Ελλήνων αλιέων» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής.

«Το έργο αυτό θα γίνει με ΣΔΙΤ, θα ολοκληρωθεί πολύ σύντομα και θα συνδυαστεί και με ένα άλλο ένα έργο ΣΔΙΤ που αφορά στο πάρκινγκ της Κεντρικής αγοράς για να εξυπηρετούνται τόσο οι έμποροι, όσο και οι καταναλωτές. Καθώς ξέρετε ότι η Κεντρική αγορά της Αθήνας έχει ανοίξει τις πόρτες της και στους καταναλωτές για να ψωνίζουν φθηνότερα» πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης.