Τα σπασμωδικά μέτρα της τρόικας εναντίον των ιδιοκτητών ΙΧ κατέστρεψαν έναν ολόκληρο κλάδο. Και έφεραν στην απόγνωση όχι μόνον τους εργαζόμενους στο κλάδο του αυτοκινήτου, αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, που μαζί με τα ακίνητα ήταν και παραμένει το "όνειρο" του Έλληνα.

Τα υπέρογκα Τέλη, Τεκμήρια και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης οδηγούν ολοένα και περισσότερους ιδιοκτήτες στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας των οχημάτων τους.

Έτσι, στο υπουργείο Οικονομικών έβαλαν κάτω τα έσοδα που έχουν μέχρι τώρα από αυτά τα μέτρα και "ξαναβλέπουν" την αποτελεσματικότητά τους έχοντας καταλήξει στη φορολόγηση των αυτοκινήτων βάσει της Aξίας της λιανικής τελικά και όχι βάσει της εργοστασιακής Aξίας.

Παράλληλα, ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος έχει επισημάνει και στην Τρόικα πως: «Οι εργοστασιακές αξίες των αυτοκινήτων αποτελούν κρατικό μυστικό κ��ι τις γνωρίζουν μόνο οι Διευθυντές της Υπηρεσίας Αξιών στα Τελωνεία και οι Εισαγωγείς. Με αυτό τον τρόπο, κανείς έμπορος εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ δεν γνωρίζει τους Φόρους που πρέπει να πληρώσει για κάποιο μοντέλο που εισάγεται στην Ελλάδα, ενώ από την άλλη μεριά οι Αξίες συνεχώς αλλάζουν από τις εισαγωγικές εταιρείες φυσικά προς τα κάτω.».

Σύμφωνα με πληροφορίες λοιπόν η φορολόγηση των καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία Λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου και θα διατηρηθούν οι συντελεστές φόρων που κυμαίνονται από 5% έως 50%.

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα το Τέλος Ταξινόμησης θα απορρέει από την αξία λιανικής επίσης του εκάστοτε μοντέλου αφού έχει υπολογιστεί η απομείωση της τιμής του λόγω παλαιότητας σε πραγματικό χρόνο και όχι βάσει των απαρχαιωμένων συντελεστών...

Οι μεγάλες εκπλήξεις αναμένεται να έρθουν στο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων καθώς εκεί οι αλλαγές θα είναι ριζικές και αφορούν εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ.

Ειδικότε��α τα Τεκμήρια αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης δεν θα επιβάλλεται πλέον βάσει των κυβικών του κινητήρα αλλά βάσει της Αξίας Λιανικής κάποιου αυτοκινήτου. Έτσι αν κάποιος έχει ένα 2λιτρο αυτοκίνητο 5ετίας δεν θα καταβάλλει Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ το τεκμήριό του θα μειωθεί πάρα πολύ.

Από την άλλη μεριά όμως όσοι έχουν υπερπολυτελή αυτοκίνητα αξίας από 40.000 έως και 80.000 ευρώ ή ακόμη και ακριβότερα χωρίς όμως να κινούνται από μεγάλους κινητήρες θα πέσουν στην «τσιμπίδα» των φόρων καθώς και το Τεκμήριο θα είναι υψηλότερο ενώ παράλληλα θα πρέπει να καταβάλλουν και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που θα τους αναλογεί.

​​​