​Tο υπουργείο Οικονομικών έχει καταλήξει στη φορολόγηση των αυτοκινήτων βάσει της λιανικής τους αξίας και όχι της εργοστασιακής, αφού κάποιες εισαγωγικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώνουν ανάλογα με τις φορολογικές περιστάσεις τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους, με αποτέλεσμα να μην καταβάλλουν τους φόρους.

Η φορολόγηση των καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία Λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου και θα διατηρηθούν οι συντελεστές φόρων που κυμαίνονται από 5% έως 50%.

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, το Τέλος Ταξινόμησης θα απορρέει από την αξία λιανικής επίσης του εκάστοτε μοντέλου αφού έχει υπολογιστεί η απομείωση της τιμής του λόγω παλαιότητας σε πραγματικό χρόνο και όχι βάσει των απαρχαιωμένων συντελεστών.

Αλλαγές στα τεκμήρια και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης

Σημαντικές αλλαγές έρχονται για τους ιδιοκτήτες ΙΧ στο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων, αφού τα τεκμήρια αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης δεν θα επιβάλλεται πλέον βάσει των κυβικών του κινητήρα αλλά βάσει της Αξίας Λιανικής κάποιου αυτοκινήτου.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου 2.000 κυβικών που είναι 5ετίας ΔΕΝ θα καταβάλλει Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αφού το τεκμήριό του θα μειωθεί πάρα πολύ.

Αντίθετα όσοι έχουν υπερπολυτελή αυτοκίνητα αξίας από 40.000 χωρίς όμως να κινούνται από μεγάλους κινητήρες θα... πληρώσουν, καθώς και το τεκμήριο θα είναι υψηλότερο, ενώ παράλληλα θα πρέπει να καταβάλλουν και τον Φόρο Π��λυτελούς Διαβίωσης που θα τους αναλογεί.