Stop στις διακοπές ρεύματος σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες βάζει ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Μ. Παπαγεωργίου, με την υπουργική απόφαση που υπέγραψε και προβλέπει ευκολίες πληρωμής ή και απαγόρευση της διακοπής ηλεκτροδότησης.

Κατόπιν εισήγησης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, ο κ. Παπαγεωργίου καθιερώνει Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, για τις βασικές υποχρεώσεις και τα δικαιώματα καταναλωτών και προμηθευτών.

Για τους ευάλωτους καταναλωτές συγκεκριμένα προβλέπεται μεταξύ άλλων:

-H προθεσμία εξόφλησης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερη από σαράντα ημέρες.

- Δεν επιτρέπεται η διακοπή ρεύματος σε Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών κατανάλωσης, κατά το χρονικό διάστημα από Νοέμβριο έως και Μάρτιο, καθώς και τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.

- Οι προμηθευτές υποχρεούνται να παρέχουν στους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες τη δυνατότητα τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλ��ν. Κάθε μηνιαία δόση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια του Ευάλωτου Οικιακού Πελάτη.

- Στους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, ο προμηθευτής μπορεί να καταγγείλει τη Σύμβαση Προμήθειας μόνο στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος Πελάτης είναι υπερήμερος ως προς την εξόφληση έξι διαδοχικών λογαριασμών κατανάλωσης. Οφείλει επίσης να έχει αποστείλει ειδοποίηση με την οποία ενημερώνει τον πελάτη για τη δυνατότητα διακανονισμού των οφειλών του και για την πρόθεσή του να καταγγείλει τη σύμβαση, δίνοντάς του προθεσμία είκοσι επιπλέον ημερών για εξόφληση.

Σύμφωνα με το νόμο 4001/2011, ως ευάλωτοι καταναλωτές ορίζονται οι οικονο��ικά ασθενείς Οικιακοί Πελάτες που πλήττονται από Ενεργειακή Πενία και λόγω οικονομικής, οικογενειακής κατάστασης ή κατάστασης υγείας δυσκολεύονται να καλύψουν τις δαπάνες για ρεύμα ή φυσικό αέριο.

Ευάλωτοι καταναλωτές μπορεί να είναι και ηλικιωμένοι πελάτες που έχουν συμπληρώσει το εβδομηκοστό έτος της ηλικίας τους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν συνοικούν με άλλο πρόσωπο το οποίο δεν έχει συμπληρώσει το συγκεκριμένο όριο ηλικίας, όπως επίσης πελάτες με σοβαρά προβλήματα υγείας, ιδίως άτομα με σοβαρή σωματική ή ψυχική αναπηρία, με νοητική αναπηρία, σοβαρά οπτικοακουστικά ή κινησιακά προβλήματα, ή με πολλαπλές αναπηρίες ή με χρόνια πάθηση και οι οποίοι δεν δύνανται να διαχειριστούν και διαπραγματευτούν τη συμβατική τους σχέση με τον προμηθευτή.

​​