​Η οικονομική κρίση έφερε τα πάνω κάτω στη ζωή, το πορτοφόλι και τις συνήθειες μας! Θυμάστε για παράδειγμα το clubbing που κάναμε παλιά… ε αυτό πλέον έχει αντικατασταθεί για παράδειγμα με το super marketing!! Έτσι αντί για να παίρνουμε σβάρνα τα κλαμπάκια και να συγκρίνουμε γεύσεις και … πρόσωπα, πλέον τριγυρνάμε καταβεβλημένοι από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ μπας και βρούμε τα προϊόντα στις καλύτερες δηλαδή στις φθηνότερες τιμές! Το λένε και οι έρευνες!

Οκτώ στους δέκα καταναλωτές επισκέπτονται περισσότερα από ένα κατάστημα σούπερ μ��ρκετ σε σχέση με την περίοδο πριν από την κρίση προκειμένου να συγκρίνουν και να πετύχουν καλύτερες τιμές, καθώς οι διαφορές από ράφι σε ράφι ξεπερνούν ακόμη και το 100%.

Για παράδειγμα, η γνωστή μας και νόστιμη μαργαρίνη έχει άλλη τιμή στην Κηφισιά, άλλη στο Περιστέρι και άλλη στο μπακάλικο του κυρ Λευτέρη!

2010-06-05_1_margarine.jpg

Η ίδια συσκευασία, της ίδιας μάρκας, στην ίδια ποσότητα … έχει διαφορετικές τιμές από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ και οι διαφορές αυτές φτάνουν μέχρι και το 103,93%!!! Και να ήταν μόνο στη μαργαρίνη, καλά θα ήταν! Το θέμα είναι οι διαφορές εντοπίζονται σε πληθώρα προϊόντων!

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) πάντως σύγκρινε τιμές σε 155 προϊόντα 26 κατηγοριών τροφίμων, υπολογίζοντας τον μέσο όρο των δύο χαμηλότερων και των δύο υψηλότερων τιμών ανά κατηγορία τροφίμου. Μετά κάνει τη μεταξύ τους σύγκριση και στη συ��έχεια τη διαφορά την υπολογίζει ως ποσοστό επί της μέσης τιμής.

Για παράδειγμα, η μέση τιμή συγκεκριμένου τύπου αλευριού είναι 1,32 ευρώ. Η διαφορά μεταξύ της μέσης ελάχιστης και μέγιστης τιμής είναι 64,39%.

ριζι.JPG λαδι.jpgοσρπια.pngmilk.jpgrice.jpg
Έτσι, οι διαφορετικές τιμές στα γάλατα κυμαίνονται από 38,67% έως 61,43%, στα ελαιόλαδα είναι μέχρι 54,95%, στα όσπρια από 23,08% έως 63,49% και στο ρύζι από 38,33% μέχρι 66,39%.

Το παρήγορο σε όλο αυτό το «πάρτι» τιμών είναι ότι έξι στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, κάτι που δεν το έκαναν τα προηγούμενα χρόνια!

Έτσι, τα νοικοκυριά γίνονται πιο προσεκτικά και ερευνούν τις τιμές, ενώ οι καταναλωτές αποδεικνύονται και αυστηρότεροι στις επιλογές τους.

Το 80% άλλωστε των καταναλωτών θεωρεί ότι στα σούπερ μάρκετ έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά και διαφορετικά προϊόντα (μάρκες, τιμές, συσκευασίες, προέλευση κ.λπ.)

Μετά από αυτά... άντε και καλή μας διασκέδαση!!!
Βίντεο Alpha