Μπορεί να παράγουμε αγνό παρθένο ελαιόλαδο, μπορεί η ελληνική φέτα να βάζει κάτω όλα τα γκούντα και μούντα τυριά του κόσμου, ωστόσο οι λάθος χειρισμοί της εξαγωγικής στρατηγικής της Ελλάδας αποτελεί σύμφωνα με την Deutsche Welle τον βασικότερο παράγοντα που δεν μπορούν τα ελληνικά προϊόντα να διεισδύσουν για τα καλά στις ευρωπαϊκές αγορές!

Που πας χωρίς μάρκετινγκ πατριώτη;;;;; !!!!!

Η έλλειψη του σωστού μάρκετινγκ αποτελεί σύμφωνα με την Deutsche Welle τη μεγάλη «τροχοπέδη»! Έτσι, αν και το 2011 οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων έκαναν ιστορικό ρεκόρ με την αξία τους να φτάνει τα 4,5 δις ευρώ, ωστόσο, ο κλάδος των εξαγωγών τροφίμων και ποτών συναντά πολλές δυσκολίες για να φτάσει στα ράφια των ευρωπαϊκών σουπερμάρκετ.

«Εμπάργκο» από τους Γερμανούς!

Το “nine” (ΟΧΙ) από τους Γερμανούς στα ελληνικά προϊόντα πέφτει σύννεφο, αφού η χώρα της Φράου Μέρκελ κλείνει συστηματικά τις πόρτες σε κάθε τι ελληνικό! Χαρακτηριστικό είναι πως το 2011 σημειώθηκε μείωση κατά 4% των εξαγωγών τροφίμων και ποτών.

Καλό το τάβλι, αλλά το παιχνίδι του ανταγωνισμού δεν "παίζεται"!

Μπορεί οι έλληνες επιχειρηματίες να αναζητούν διέξοδο προς τις ξένες αγορές όμως, όπως επισημαίνει έλληνας οικονομολόγος, οι εξαγωγές συνεπάγονται διεθνή ανταγωνισμό. «Είναι ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι το να μπορέσεις να πετύχεις εξαγωγές. Χωρίς χρήματα, στελέχωση με ικανά άτομα που είναι ειδικοί στο είδος τους και στρατηγική εξαγωγών δεν μπορείς να φτάσεις ψηλά και να πετύχεις» επισημαίνεται.

Η λιτότητα «τρώει» τα ελληνικά προϊόντα

«Η κρίση δεν έκανε τα ελληνικά τρόφιμα και γενικότερα τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα πιο ανταγωνιστικά στην τιμή τους. Αντίθετα η τιμή τους αυξήθηκε και έγιναν λιγότερο ανταγωνιστικά. Ανταγωνιστικότητα είναι η λέξη κλειδί που ακόμα την ψάχνουμε στην Ελλάδα και κάναμε το σφάλμα να πιστέψουμε ότι με την μείωση του κόστους της εργασίας θα έρθει από μόνη της», επισημαίνει ο σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα εξαγωγών, Τρύφωνας Κολιτσόπουλος στη DW.

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις απεργίες και τους αποκλεισμούς δρόμων, λιμανιών και αεροδρομίων έχουν ανοίξει πολλές νέες πληγές στις εξαγωγές, κάνοντας όλο και πιο δύσκολη την διείσδυση των ελληνικών εταιρειών στις αγορές της Ευρώπης σύμφωνα με την DW.

Πως θα κάνουμε όλη την Ευρώπη να τρώει φέτα;;;;

«Εμπιστοσύνη των ξένων πελατών, διαφοροποίηση από τους ανταγωνιστές μας, κυρίως από τη νότια Ευρώπη και ανταγωνιστικότητα είναι το τρίπτυχο που χρειαζόμαστε για να ενισχύσουμε τις εξαγωγές μας, όχι μόνο στη Γερμανία αλλά γενικότερα στην κεντρική Ευρώπη», τονίζει ο σύμβουλος επιχειρήσεων.

«Παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα όπως η φέτα και πολλά ελληνικά Ελαιόλαδα συγκεκριμένων περιοχών και ποικιλιών ελιάς, μπορούν να δώσουν τη λύση, καθώς είναι πολύ δύσκολο να τα αντιγράψουν οι ανταγωνιστές μας. Να βγάλουμε αυτά τα προϊόντα προς τα έξω και να ενισχύσουμε την ανάπτυξη», υπογραμμίζει.

Με τον Κίτσο και την Τασούλα ίσως σωθούμε!

Σύμφωνα με τον κ.Κολιτσόπουλο, σημαντικό βήμα για την προώθηση των ελληνικών τροφίμων στις ευρωπαϊκές αγορές είναι οι διεθνείς εκθέσεις .

Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό «ότι και το σωστό μάρκετινγκ ανήκει στο αγροτικό προϊόν και όχι μόνο στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας(βλέπε μπάρες-Κίτσος-Τασούλα) που από μάρκετινγκ τα πάνε μια χαρά».

Οι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις χρειάζονται σωστή στελέχωση με ανθρώπους που γνωρίζουν την αγορά-στόχο, παρατηρεί ο Τρύφων Κολιτσόπουλος, τονίζοντας μάλιστα πως οι «Γερμανοί αγοραστές των αλυσίδων σουπερμάρκετ αντιμετωπίζουν θετικότερα ένα εξειδικευμένο στέλεχος ελληνικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται μόνιμα στη Γερμανία και προωθεί επί τόπου τα ελληνικά προϊόντα».​