Αν για την Ελλάδα οι εξαγωγές αρχίζουν πλέον να κερδίζουν τον τίτλο της νέας βαριάς βιομηχανίας, τότε το ελληνικό ελαιόλαδο αναμφίβολα εξελίσσεται σε μεγάλο πρωταγωνιστή που «σαρώνει» τις ξένες αγορές, την ίδια ώρα μάλιστα που οι τιμές του «πράσινου χρυσού» σκαρφαλώνουν στα εντυπωσιακά επίπεδα των 3 ευρώ!

Από την Κίνα μέχρι τη Βραζιλία και από το Βέλγιο και τη Γερμανία μέχρι τη Ρωσία, το ελαιόλαδο κερδίζει… οπαδούς και αυξάνει την αξία των εξαγωγών της χώρας, κατακτώντας επάξια τον τίτλο της «ναυαρχίδας» της εξωστρέφειας. Το ελαιόλαδο καταγράφοντας το 2012 εντυπωσιακή αύξηση στις ξένες αγορές κατά 58,5% σε σχέση με το 2011, αν μη τι άλλο συνέβαλε τα μέγιστα στην αύξηση κατά 2 δισ. ευρώ της αξίας των εξαγωγών.

Το πλέον, όμως, χαρακτηριστικό στοιχείο που καταδεικνύει τη δυναμική του ελληνικού ελαιολάδου εκτός συνόρων, είναι η αύξηση της ζήτησης από αναδυόμενες αγορές BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα) θα μπ��ρούσαν μελλοντικά να απορροφήσουν σημαντικές ποσότητες ελαιόλαδου από τους Έλληνες ελαιοπαραγωγούς.

Μεγάλα πάντως περιθώρια ανάπτυξης εμφανίζουν ακόμη και ώριμες αγορές όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, όπου η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών είναι υψηλή, αλλά η κατά κεφαλήν κατανάλωση παραμένει χαμηλή.

Το ελαιόλαδο, πάντως, έφτασε μέχρι και σε κάποιες εξωτικές αγορές! Το Μαγιότ, μια νησίδα δίπλα στη Μαδαγασκάρη, με πληθυσμό λιγότερους από 200.000 κατοίκους, εισήγαγε 15 τόνους, η φήμη του ελληνικού προϊόντος έφτασε και σε χώρες όπως το Βιετνάμ, η Μαλαισία και η Γουατεμάλα.