Στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ βρίσκονται 40 ιδιοκτήτες πολυτελών σκαφών αναψυχής στη Βόρεια Ελλάδα, οι οποίοι δήλωναν επί χρόνια τα κότερά τους ως επαγγελματικά και κατέθεταν εικονικά ναυλοσύμφωνα στο Λιμεναρχείο και τις αρμόδιες φορολογικές Αρχές κι έκαναν διακοπές με φίλους και συγγενείς, γλιτώνοντας τους φόρους που έπρεπε να καταβληθούν προς το Δημόσιο.

Στο πλαίσιο της νέας έρευνας, που παρήγγειλε ο αρμόδιος για οικονομικές υποθέσεις εισαγγελέας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Λάμπρος Τόγκας, θα ελεγχθούν ακόμη και όσοι έσπευσαν να αποχαρακτηρίσουν τα σκάφη τους –από επαγγελματικά σε αναψυχής- εκμεταλλευόμενοι τη σχετική ευνοϊκή ρύθμιση που ψηφίστηκε πριν από περίπου ένα χρόνο και προέβλεπε την άρση των κυρώσεων για την παράνομη χρήση των πολυτελών σκαφών.

Αφορμή για τον νέο κύκλο ερευνών της Εισαγγελίας, σύμφωνα με πληροφορίες, στάθηκε η περίπτωση ενός ιδιοκτήτη σκάφους στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος αποχαρακτήρισε το κότερό του πληρώνοντας στις αρμόδιες Αρχές πόσο 190 χιλιάδων ευρώ, το οποίο αντιστοιχούσε στον ΦΠΑ βάσει της παλαιότητας του σκάφους, όπως προβλεπόταν. Παρόλα αυτά από την διασταύρωση των στοιχείων των ναυλοσυμφώνων που κατέθεσε ο ίδιος στις αρμόδιες Αρχές την περίοδο, κατά την οποία το σκάφος ήταν δηλωμένο ως επαγγελματικό, αποκαλύφθηκε ότι στις λίστες επιβατών που δήθεν συμμετείχαν στις ναυλωμένες κρουαζιέρες υπήρχαν τα στοιχεία είτε ανύπαρκτων προσώπων, είτε ατόμων που δεν είχαν ανέβει ποτέ στο σκάφος!

Την ίδια ώρα, όπως διαπίστωσαν ελεγκτές του ΣΔΟΕ, οι μοναδικές κρουαζιέρες που έκανε ο ιδιοκτήτης του σκάφους, ήταν εκείνες με φίλους του και συγγενείς του. Σύμφωνα με υπολογισμούς στελεχών του ΣΔΟΕ Κεντρικής Μακεδονίας, οι απώλειες για το Δημόσιο από τα εικονικά ναυλοσύμφωνα της συγκεκριμένης μόνο περίπτωσης ξεπερνούν τα 200 χιλιάδες ευρώ από τους σχετικούς φόρους που ήταν υποχρεωμένος να καταβάλει ο ιδιοκτήτης του σκάφους.