Το θέμα της επιβάρυνσης των πολιτών από τα διόδια, μέσα από την κατασκευή νέων σταθμών και την αναπροσαρμογή προς τα πάνω των τιμών σε αρκετούς σταθμούς, σε μια περίοδο που τα εισοδήματα διαρκώς μειώνονται ενώ ήδη, σε αρκετές περιπτώσεις, το αεροπορικό εισιτήριο θεωρείται πιο οικονομικό από τις οδικές μετακινήσεις, φέρνει στη Βουλή η ανεξάρτητη βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Μάρκου, με ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Όσον αφορά ειδικότερα την Εγνατία Οδό, τον Δεκέμβριο του 2017 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 4 νέοι σταθμοί διοδίων ενώ προγραμματίζεται η κατασκευή ακόμα 6 μετωπικών και  20 πλευρικών σταθμών, ανεβάζοντας το σύνολο σε 38 σταθμούς από 8 που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα. Οι εν λόγω σταθμοί, για την κατασκευή των οποίων θα δαπανηθούν κάποια εκατομμύρια ευρώ, είναι πολύ πιθανόν να μην λειτουργήσουν ποτέ αφού, αν ισχύει το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εντός του 2018 θα τεθεί σε λειτουργία δορυφορικό σύστημα για αναλογική χιλιομετρική χρέωση.

«Οι διαρκείς στάσεις κατά την κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και το αυξημένο κόστος επιβαρύνουν όχι μόνο τους ιδιώτες οδηγούς αλλά κυρίως τα οχήματα εμπορικής χρήσης, τους επαγγελματίες και τους εργαζόμενους που ταξιδεύουν και, εν τέλει, την ίδια την παραγωγή για ακόμη μία φορά. Πριν οδηγηθούμε στην πλήρη κατάρρευση της παραγωγικής δραστηριότητας από τη συνεχή αύξηση του φορολογικού, ασφαλιστικού και μεταφορικού κόστους, πρέπει άμεσα να επανεξεταστεί συνολικά το ζήτημα του ύψους των διοδίων αλλά και του συστήματος χρέωσης στο πλαίσιο και της σημερινής δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας» τονίζει η βουλευτής.

Ρωτά, λοιπόν, τον αρμόδιο υπουργό αν πράγματι θα εφαρμοστεί σύστημα αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης στην Εγνατία Οδό και, σε αυτή την περίπτωση, για ποιο λόγο κατασκευάζονται οι νέοι πλευρικοί και μετωπικοί σταθμοί. Επιπλέον, ζητά διευκρινίσεις σχετικά με τη χρέωση ανά χιλιόμετρο και αν θα υπάρξει κάποια αισθητή μείωση στο συνολικό κόστος για τους οδηγούς. Τέλος, ρωτά τον υπουργό αν έχει εξεταστεί το ενδεχόμενο χρήσης εναλλακτικών μεθόδων χρέωσης που χρησιμοποιούνται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι η βινιέτα, ιδίως για τους συχνούς χρήστες, με προπληρωμή και, επομένως, σε πιο οικονομικές τιμές ανά χιλιόμετρο.

 

Tags: