Ένα βήμα μπρος και δύο πίσω… κάνει ο υπουργός Παιδείας στο θέμα των Πανελληνίων εξετάσεων.

Αφού ανακοίνωσε ότι θα καταργηθούν και στη συνέχεια έκανε λόγο για αλλαγές σε βάθος τριετίας που όμως... δεν έχουνε αποφασιστεί ακόμη, τώρα κάνει λόγο για 5ετή περίοδο και αφήνει ανοικτό να μην ισχύσουν οι αλλαγές εάν δεν επιτευχθεί συναίνεση!

Ειδικότερα, ο υπουργός Παιδείας -μιλώντας στον Alpha 9,89- προανήγγειλε «διαβούλευση για το νέο εκπαιδευτικό σύστημα μετά τις πανελλαδικές» και πρόσθεσε: «Έχουμε 3-4 προτάσεις και μόλις τελειώσουν οι πανελλαδικές θα αρχίσουμε να συζητάμε με τους φορείς».

Ο ίδιος, πρότεινε να γίνει η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και ξεκαθάρισε πως «αν δεν υπάρχει μία μίνιμουμ συναίνεση δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει τίποτα»! 

Μάλιστα, ξεκαθάρισε ότι το σκεπτικό είναι να καταργηθούν οι εξετάσεις σε βάθος πενταετίας και ίσως να παραμείνουν για ένα διάστημα στις 2-3 σχολές που έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση. 

Ο ίδιος επεσήμανε ότι «η έμφαση -παρόλο που έχει αυτόν τον απίστευτο συμβολικό χαρακτήρα που απασχολεί τους γονείς- δεν είναι στις εισαγωγικές, είναι αν η κοινωνία μας θέλει Λύκειο ή όχι. Το Λύκειο έχει ακυρωθεί εκπαιδευτικά. Αυτό είναι ένα κοινό βήμα που μπορούμε να κάνουμε, να διαπιστώσει η κοινωνία ότι το Λύκειο δεν υπάρχει. Θα καθίσουμε να φτιάξουμε Λύκειο; Ο πυρήνας του προβλήματος είναι ότι σήμερα Β’ και Γ’ λυκείου είναι σαν να μην υπάρχουν. Εμείς λέμε πολύ λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες . Γιατί αλλιώς δεν μαθαίνεις ούτε εγκυκλοπαιδικά, λίγο το ένα και λίγο το άλλο. Σήμερα τα παιδιά την πληροφορία την παίρνουν με εντελώς άλλο τρόπο από ό,τι εμείς. Άρα λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες και σύγχρονα προγράμματα». 

«Χρειάζεται παράλληλα ένας πολιτικός και κοινωνικός αγώνας να συμφωνήσουμε στα μίνιμουμ. Ακόμα, θα πρέπει να απομακρυνθούμε από τη λογική των εξετάσεων. Πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας, δηλαδή πάντα θεωρούμε ότι αυτός που περνά την εξέταση είναι πιο ικανός από αυτόν που κάνει την εργασία» πρόσθεσε, ενώ για τα ΕΠΑΛ είπε πως «το να είναι εκεί που πάνε οι αποτυχημένοι από πλευράς της κοινωνίας, δεν πρόκειται να προχωρήσει. Τελειώνεις το ΕΠΑΛ και παίρνεις ένα δίπλωμα επαγγελματικής πιστοποίησης, που είναι όμως ευρωπαϊκό». 

Αναφερόμενος στα φροντιστήρια είπε ότι «εμείς ψηφίσαμε νόμο τον Αύγουστο που κατοχυρώνουμε τα εργασιακά δικαιώματα στα φροντιστήρια και ήταν δύσκολη διαπραγμάτευση αλλά το ερώτημα είναι αν ο κόσμος εμπιστεύεται το δημόσιο σχολείο. Πάλι μπαίνει στο επίκεντρο αυτό». 

«Το μέτωπό μας δεν είναι τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά. Το ερώτημα είναι αν θα εμπιστευθεί ο κόσμος το δημόσιο σχολείο» πρόσθεσε.  

Ο υπουργός Παιδείας κάλεσε την Τοπική Αυτοδιοίκηση να συνεργαστεί για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στην υλικοτεχνική υποδομή και στην ενσωμάτωση της προσχολικής αγωγής στη 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση: «Εμείς ανακοινώσαμε την υποχρεωτική 14χρονη εκπαίδευση (συν τα 2 προσχολικά). Η υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει 14χρονη εκπαίδευση είναι ένα θέμα, το να πειστεί ο κόσμος να ακολουθήσει είναι το δεύτερο θέμα. Μιλάμε για 3ετια για να λυθούν τα υλικοτεχνικά προβλήματα. Υπάρχει προβληματισμός αν τα 4χρονα παιδιά πρέπει να είναι μαζί με τα 3χρονα ή μαζί με τα 5χρονα». 

Τέλος, ο κ. Γαβρόγλου απέρριψε τον ισχυρισμό ότι αυτές οι αλλαγές θα έχουν την τύχη της μεταρρύθμισης Αρσένη λέγοντας ότι «η μεταρρύθμιση Αρσένη είχε μέσα τόσο πολλές εξετάσεις και μαθήματα που αυτοακυρώθηκε».

 

Tags: