Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε χθες Μεγάλη Τετάρτη, σε εκδήλωση του Κόμματος με τίτλο «ΠΡΟΣΕΧΩ – Ο δρόμος για την Ασφάλεια» όπου και  παρουσιάστηκε το στρατηγικό σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για την οδική ασφάλεια.

Την εκδήλωση που έγινε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου,  συντόνισαν οι δημοσιογράφοι κ. Τάκης Πουρναράκης  και η κυρία Χριστίνα Σταθάκη (Πρόεδρος του StAr, Ίδρυμα Άρη Σταθάκη για την οδική ασφάλεια), ενώ ο παραολυμπιονίκης Μανώλης Μαράκης αναφέρθηκε στα προσωπικά βιώματά του καθώς ο ίδιος υπήρξε θύμα τροχαίου σε  ηλικία 15 ετών.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης σημείωσε πως "την τελευταία πενταετία είχαμε 4000 νεκρούς από τροχαία. Σε κάθε νεκρό αντιστοιχούν: 4 άτομα με μόνιμη αναπηρία, 8 σοβαρά τραυματισμοί και 50 ελαφριοί τραυματισμοί. Ετησίως 255 άτομα από 0 – 24 ετών χάνουν τη ζωή τους. Το ετήσιο κόστος των τροχαίων ξεπερνάει τα 3 δις".

Ανάμεσα στα σημαντικότερα σημεία του σχεδίου της ΝΔ είναι η μείωση των θανάτων κατά 50% σε βάθος δεκαετίας. Τα 6 προγράμματα – προτάσεις της είναι: Εκπαίδευση οδικής ασφάλειας, Επιτήρηση κυκλοφορίας, ασφάλεια οδικών υποδομών, αναβάθμιση τεχνικού ελέγχου οχημάτων, προώθηση ευφυών συστημάτων μεταφοράς και άμεση βοήθεια στους παθόντες. 

Στην ομιλία του ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Είμαι γονιός. Έχω τρία παιδιά. Τη Σοφία, η οποία θα κλείσει τα 20, τον Κωνσταντίνο, ο οποίος θα κλείσει τα 19 και τη Δάφνη, η οποία αισίως θα κλείσει τα 14. Και, νομίζω, ότι δεν υπάρχει γονιός με παιδιά στην εφηβεία, μετά την ηλικία των 18, όταν τα παιδιά αρχίζουν και βγαίνουν το βράδυ και κινούνται αυτόνομα, που να μην ανησυχεί αν θα γυρίσουν τελικά στο σπίτι σώα. Αν θα εμπλακούν σε κάποιο τροχαίο ατύχημα και τι μπορεί αυτό να σημαίνει για τη ζωή τους. Δυστυχώς, τα στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά απογοητευτικά. 11.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία. Και, για κάθε ένα θάνατο από τροχαίο, αντιστοιχούν 4 βαρύτατοι τραυματισμοί, που συχνά οδηγούν σε βαριές αναπηρίες και 8 τραυματισμοί, οι οποίοι επιβάλλουν περίθαλψη σε νοσοκομείο» και συνέχισε με το σχέδιο της ΝΔ:

«Το σχέδιο αυτό αντιμετωπίζει και τα ζητήματα της εκπαίδευσης και τα ζητήματα της αστυνόμευσης και τα ζητήματα των υποδομών, τα ζητήματα των ελέγχων, τα ζητήματα των πρώτων βοηθειών, τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ΕΚΑΒ και πόσο γρήγορα ή πόσο αργά μάλλον καταφέρνει να φτάνει στα ατυχήματα. Και, βέβαια, ένα ζήτημα το οποίο έχει πάντα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς βρίσκεται στην αιχμή της καινοτομίας, τα ζητήματα των έξω μεταφορών και, πως από ένα σημείο και πέρα, ίσως η τεχνολογία να είναι αυτή η οποία θα μας επιτρέψει να λύσουμε το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας, αναλαμβάνοντας δράση και καλύπτοντας τις φυσικές ανθρώπινες αδυναμίες. Αλλά, μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε ακόμα. Όχι μόνο εμείς, η μεγαλύτερη γενιά, αλλά κυρίως η νεότερη γενιά.

Πιστεύω ακράδαντα ότι τα ζητήματα οδικής ασφάλειας πρέπει να διδάσκονται πάνω από όλα στα σχολεία. Και τα παιδιά είναι αυτά τα οποία, συχνά, θα μπορέσουν να πείσουν τους γονείς οδηγούς, να αλλάξουν συμπεριφορές. Είναι και αυτό ένα σκέλος του Προγράμματος, το οποίο θα παρουσιάσουμε».

«Εύχομαι, λοιπόν, αυτή η χρονική στιγμή (Μεγάλη Τετάρτη) να είναι ένα καμπανάκι ευαισθητοποίησης για τους οδηγούς, οι οποίοι θα κινηθούν στους ελληνικούς δρόμους, τις επόμενες ημέρες, ώστε να είναι προσεκτικοί. Να κάνουν τα αυτονόητα. Να μην οδηγούν όταν έχουν πιει. Να μην οδηγούν και, ταυτόχρονα, να μιλούν στο τηλέφωνο. Να φοράνε τη ζώνη τους. Να φοράνε τα κράνη τους, όσοι οδηγούν μηχανές. Και, κυρίως, να συμπεριφέρονται με αξιοπρέπεια και με σεβασμό. Και να μην θεωρούν ότι, επειδή έχουν πιάσει ένα τιμόνι, έχουν μετατραπεί όλες και όλοι σε οδηγούς αγώνων» πρόσθεσε.

 Και κατέληξε: «Έχουμε ένα συγκεκριμένο στόχο. Θέλουμε - και νομίζω ότι πρέπει πάντα τα στρατηγικά αυτά σχέδια να ποσοτικοποιούν τους στόχους τους - να μειώσουμε κατά 50% τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, μέσα σε μια δεκαετία. Μπορούμε να το κάνουμε. Αρκεί να υπηρετήσουμε με συνέπεια και σταθερότητα μια συγκροτημένη στρατηγική. Να κινητοποιήσουμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς - και είναι πολλοί αυτοί - και κυρίως να κάνουμε αυτό το οποίο σε μια οργανωμένη Πολιτεία θα ήταν αυτονόητο. Να θέσουμε τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας πολύ ψηλά στην πολιτική μας προτεραιότητα. Δεν πρέπει η οδική ασφάλεια να αφορά μόνο κάποιους ανθρώπους». 

Tags: