Στην αντεπίθεση περνά η κυβέρνηση για το ΕΣΡ, καθώς σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους «τρεις φορές κρίθηκε παράνομη η σύνθεση του».
Οι ίδιες πηγές απαριθμούν τρεις τοποθετήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και του ΣτΕ, σύμφωνα με τις οποίες, η σύνθεση του ΕΣΡ είχε κριθεί παράνομη, γι’ αυτό και η αδειοδότηση με την συμμετοχή των προηγούμενων προσώπων, δεν θα ευσταθούσε.
Αναλυτικά οι κυβερνητικοί κύκλοι αναφέρουν:

«* Η υπ’ αριθμ. 234-669/25-9-2015 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ύστερα από ερώτηση του Υπουργού Επικρατείας, είναι σαφής: η αντικατάσταση των μελών του ΕΣΡ «πρέπει να πραγματοποιηθεί μέχρι 16-10-2015, οπότε εκπνέει η ταχθείσα για την διενέργειά της εξάμηνη προθεσμία, η οποία, ως προαναφέρθηκε, άρχισε την 15-4-2015. Σε περίπτωση απράκτου αυτής της προθεσμίας το ΕΣΡ δεν θα έχει νόμιμη συγκρότηση».
* Ειδικά για την περίπτωση του ΕΣΡ, η ολομέλεια του ΣτΕ έχει κρίνει (με την υπ’ αριθμ. 3515/2013 απόφασή της) ότι, μετά την πάροδο εύλογου χρόνου, το Σύνταγμα δεν ανέχεται την παράταση της θητείας των μελών της ανεξάρτητης αρχής. Συγκεκριμένα, έκρινε ανίσχυρη τη ρύθμιση που επιτρέπει την αυτοδίκαιη παράταση της θητείας των μελών του ΕΣΡ για μια ακόμη τετραετία.
* Μάλιστα, επανειλημμένως το ΣτΕ ακύρωσε πρόστιμα που επέβαλε το ΕΣΡ σε τηλεοπτικούς σταθμούς, ακριβώς λόγω της μη νόμιμης σύνθεσής του. [Ενδεικτικές αποφάσεις ακύρωσης προστίμων από το ΣτΕ: 238/2012, 1044/2012, 2977/2012, 4070/2012, 3513/2013, 4164/2013, 4165/2013, 4166/2013, 4172/2014, 899/2015].
Μετά από όλες αυτές τις τόσο ξεκάθαρες τοποθετήσεις του ΝΣΚ και του ΣτΕ, υπάρχει και η παραμικρή αμφιβολία ότι, σε περίπτωση που προχωρούσε η αδειοδότηση με την προηγούμενη, παράνομη σύνθεση του ΕΣΡ, οι άδειες θα ήταν αδύνατο να σταθούν έστω και μία μέρα στα δικαστήρια;»