​Στο πρώτο κουδούνι που θα χτυπήσει την Δευτέρα για τα προσφυγόπουλα στα σχολεία, αλλά και για το μάθημα των Θρησκευτικών, μίλησε σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ ο Νίκος Φίλης.

«Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ ΝΑ ΑΓΚΑΛΙΑΣΕΙ ΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΑ»

Παράλληλα, ο Υπουργός Παιδεία�� εμφανίστηκε βέβαιος πως η ελληνική κοινωνία θα φερθεί όπως πρέπει στα παιδιά των προσφύγων που θα παρακολουθήσουν τα πρώτα τους μαθήματα.

Αναφερόμενος στο περιστατικό της Μυτιλήνης, όπου γονείς έβαλαν λουκέτο σε σχολείο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, είπε ότι:

«Πρόκειται για εξαιρετικά μειοψηφικές καταστάσεις που δεν ανταποκρίνονται στο γενικότερο αίσθημα αγάπης και αλληλεγγύης τα ελληνικού λαού προς τους πρόσφυγες. Η Μυτιλήνη εδώ και ένα χρόνο δείχνει μια μεγάλη αλληλεγγύη και γι’ αυτό πιστεύω ότι αυτή η κίνηση που έγινε - και η οποία δεν εκπροσωπεί και το σύλλογο - πρέπει να είναι μια εξαιρετικά μειοψηφική κίνηση ορισμένων ανθρώπων».

Σχολιάζοντας το «έλλειμα ενημέρωσης» που ενδεχομένως να υπήρχε, ο Νίκος Φίλης τόνισε:

«Ακόμα και αναγκαία ενημέρωση να μην υπήρχε, δεν κλείνεις ένα σχολείο με λουκέτο, με το έτσι θέλω, αλλά ζητάς ενημέρωση» σημειώνοντας ότι «ο Διευθυντής δεν υποχρεούται να κάνει ενημέρωση στους γονείς, ο Διευθυντής ενημερώνει τα παιδιά ότι μεθαύριο θα έχουμε και μαθητές πρόσφυγες σε Τμήμα Υποδοχής, αυτό κάνει ο Διευθυντής. Το θέμα της ενημέρωσης των γονέων αφορά την τοπική κοινωνία, την τοπική αυτοδιοίκηση, τις εκπαιδευτικές αρχές εκτός σχολείου».

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:

Απαντώντας σε ερώτηση για την ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο σχολείο ο Νίκος Φίλης είπε πως σε ότι αφορά «στα "υιοθετημένα" παιδιά και όσα ζουν σε δομές αλληλέγγυων – πρόκειται για μικρό αριθμό - πηγαίνουν στα σχολεία της γειτονιάς, τα δέχονται οι διευθυντές και όπου είναι εφικτό – και το κατορθώνουμε αυτό - συγκροτούνται Τμήματα Υποδοχής, ώστε τα παιδιά να μπορούν να μαθαίνουν τα ελληνικά καλύτερα πριν ενταχθούν στις κανονικές τάξεις», προσθέτοντας πως:

«Ο παιδαγωγικός στόχος , που προκύπτει και από τις διεθνείς συμβάσεις και από την εσωτερική έννομη τάξη από τους δικούς μας νόμους, είναι ότι τελικώς το παιδί, μετά από ένα μεταβατικό διάστημα που θα εξοικειωθεί με την ελληνική γλώσσα και την ελληνική πραγματικότητα, θα ενταχθεί στην τάξη μαζί με τα ελληνόπουλα» δήλωσε ο Νίκος Φίλης, σημειώνοντας ότι «αυτό μπορεί να πάρει μερικούς μήνες ή ίσως μέχρι τον Ιούνιο. Έχουν αποδείξει τα παιδιά μια τρομακτική ικανότητα προσαρμογής».

ΣΤΑΔΙΑΚΑ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ:

«Σε πρώτη φάση, το πρόγραμμα ξεκινά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και μέσα στο μήνα το πρόγραμμα θα εξαπλωθεί στις αναγκαίες γεωγραφικές περιοχές. Για τη διδασκαλία προσλαμβάνονται αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι, οι οποίοι αναλαμβάνουν αυτή την εβδομάδα έργο. Το πρόγραμμα στο δημοτικό θα είναι τετράωρο κάθε μέρα 2-6 και προβλέπει εκμάθηση της ελληνικής, μια ξένη γλώσσα, όπως αγγλικά ή κάποια άλλη που συνδέεται με την πρόθεση των γονιών να πάνε σε κάποια άλλη χώρα. Όπου μπορούμε προσπαθούμε να ενισχύσουμε την μητρική γλώσσα, καλλιτεχνικά, αισθητική αγωγή, γυμναστική, μουσική ώστε να ενταχθούν τα παιδιά σε ένα πρόγραμμα εκμάθησης όχι μόνο της ελληνικής αλλά και σε ένα πρόγραμμα ένταξης στην κοινωνία. Πρόθεση είναι τα απογευματινά τμήματα να κατευθυνθούν και σε κοινές δράσεις με τα παιδιά των πρωινών τμημάτων. Θέλουμε να μην υπάρχει αντίληψη γκέτο και να ενταχθούν αρμονικά τα παιδιά αρμονικά στην ελληνική κοινωνία. Η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να αγκαλιάσει τα παιδιά αυτά».

Τέλος, ο Υπουργός Παιδείας μίλησε και για το μάθημα των Θρησκευτικών:

Aναφερόμενος στην κόντρα του με την εκκλησία και τον Ιερώνυμο, ξεκαθάρισε πως υπήρξε δημόσια τοποθέτηση της κυβέρνησης δια του πρωθυπουργού και του ίδιου στη Βουλή. Επίσης, αναφέρθηκε και στις αλλαγές στο Γυμνάσιο λέγοντας ότι ο στόχος είναι να περιοριστεί η σχολική διαρροή και όλοι οι μαθητές να λαμβάνουν την εγκύκλιο μόρφωση, λέγοντας όλο νόημα: «Διάλογος ναι, αλλά όχι συναπόφαση».