​Τα άκουσε για τα καλά σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης από τους έφηβους βουλευτές στη συνεδρίαση της Ολομέλειας, με τους περισσότερους να του τα χώνουν για τα επαγγελματικά λύκεια των ΑΜΕΑ, για τη μείωση των διδακτικών ωρών στα αρχαία και τα θρησκευτικά, αλλά και για την πρόθεση του υπουργείου να καταργήσει την πρωινή προσευχή και τις παρελάσεις.

Ξεχωριστή ήταν η στιγμή όταν η έφηβος βουλευτής Μ. Φλιούρα, άτομο με αναπηρία η ίδια, έκανε ερώτηση στον υπουργό για τα επαγγελ��ατικά λύκεια των ΑΜΕΑ.

«Είμαι μαθήτρια ειδικού σχολείου του ΟΑΕΔ Λακιάς. Το σχολείο μου είναι επαγγελματικής κατάρτισης αλλά το σχολείο μου δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα. Εκπαιδεύομαι για ένα επάγγελμα που δεν θα μπορώ να ασκήσω στο μέλλον. Πώς ένα παιδί μπορεί να πηγαίνει με χαρά στο σχολείο όταν δεν του ανοίγονται ορίζοντες; Ποια η ευαισθησία απέναντι στα ειδικά σχολεία;», ρώτησε η νεαρή μαθήτρια, με τον Ν. Φίλη να της εκφράζει την ντροπή του για την κατάσταση στην ειδική εκπαίδευση.

«Όσα είπατε είναι σωστά και θα’ θελα εκ μέρους της πολιτείας να εκφράσω την αυτοκριτική ή και την ντροπή μας. Γιατί η ειδική εκπαίδευση στο σύνολό της είναι παραμελημένη, ενώ τα παιδιά κι οι γονείς τους νιώθουν διπλά αδύναμοι να στηρίξου�� το έργο παιδιών με ειδικές ανάγκες. Πρέπει να ενισχύσουμε το αίσθημα αξιοπρέπειας των παιδιών στα σχολεία αυτά», της απάντησε, προσθέτοντας ότι για πρώτη φορά φέτος το υπουργείο προχωρά στην ίδρυση 400 νέων τμημάτων ένταξης, ώστε τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να μπορούν μέσα στο σχολείο να φοιτούν με τα άλλα παιδιά και να μην ζουν σε συνθήκες γκέτο.

Προανήγγειλε μάλιστα την ίδρυση ΕΠΑΛ για ΑΜΕΑ με ίδια δικαιώματα με τα υπόλοιπα σχολεία και 4ο έτος κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές τους θα μπορούν να κάνουν πρακτική άσκηση.

Μεγάλες όμως ήταν οι ενστάσεις και για τη μείωση διδακτικών ωρών στο μάθημα των αρχαίων, με τον βουλευτή του νομού Δωδεκανήσων, Γ. Μπακάλη να ασκεί σφοδρή κριτική.

«Έγιναν αλ��αγές χωρίς λογική βάση, όπως στο μάθημα της βιολογίας ή μείωση διδακτικών ωρών στην αρχαιά ελληνική. Αν το πρόβλημα είναι η γνώση της ελληνικής, πώς θα διορθωθεί με την απομάκρυνσή της από τη ρίζα της», αναρωτήθηκε με τον υπουργό Παιδείας να του απαντά πως χρειαζόμαστε λιγότερες εξετάσεις και περισσότερο εκπαιδευτικό χρόνο, ώστε η εκπαίδευση να βασίζεται στην ουσία και όχι στους τύπους.

«Να δώσουμε έμφαση στη λογοτεχνία και τη ζωντανή γλώσσα. Όποιος δεν γνωρίζει αρχαία ελληνικά δεν σημαίνει ότι δεν μιλάει καλά την ελληνική γλώσσα», είπε ο κ. Φίλης, προσθέτοντας ότι δεν μπορεί για παράδειγμα να απουσιάζει από το σχολικό πρόγραμμα η σεξουαλική ενημέρωση.

«Δεν έχω δει ποτέ μου δέντρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς ��ις ρίζες του κι έτσι η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα αρχαία», απάντησε στον υπουργό, ο έφηβος βουλευτής με τους υπόλοιπους να ξεσπούν σε παρατεταμένο χειροκρότημα και τότε ο υπουργός Παιδείας είπε:

«Το θέμα της αρχαίας γλώσσας μην το αντιμετωπίζετε ιδεολογικά. Η πλειοψηφία δεν μιλάει αρχαία αλλά νιώθει βαθιά Έλληνας. Τα παιδιά σήμερα είτε διδάσκονται αρχαία είτε όχι, δεν μιλούν καλά την ελληνική. Θέλουμε ποιοτικό χρόνο στην εκπαίδευση».

Σκληρή ήταν τέλος η κριτική και για την κατάργηση της πρωινής προσευχής και των παρελάσεων.

«Θεωρώ ότι η προϊών προσευχή πρέπει να διατηρηθεί. Τα θρησκευτικά αποτελούν εθνικό κεφάλαιο. Οι μαθητές συμμετέχουν στην παρέλαση με τη θέλησή τους και με γνώση. Αποτίουν φόρο τιμής γι’ αυτούς που αγωνίστηκαν για να ζούμε ειρηνικά», υποστήριξε ο βουλευτής Αρκαδίας Φ. Μουρούτσος, με τον υπουργό Παιδείας να του απαντά:

«Δεν μπορεί να υπάρξει εθνική ταυτότητα χωρίς δημοκρατία. Δεν υπάρχουν πιο Έλληνες ανάμεσα στους Έλληνες, δεν υπάρχει περιούσιος λαός. Είμαστε όλοι Έλληνες, και Έλληνες δημοκράτες. Λέτε δεν σέβομαι το έθνος και την ταυτότητά μας με αυτά που λέω. Είναι λάθος… είναι διχασμός, δεν θα πάμε ποτέ μπροστά όταν αμφισβητούμε ο ένας τον άλλον. Είμαστε όλοι Έλληνες δημοκράτες».

Συνέχισε μάλιστα λέγοντας πως υπάρχουν παιδιά που δεν παρελαύνουν και αναρωτήθηκε αν αυτό τους κάνει λιγότερο Έλληνες.

«Υπάρχουν παιδιά που δεν πάνε για προσευχή, είναι λιγότερο Χριστιανοί; Μακριά από μας το στοιχείο τη επίδειξης της θρησκευτικότητας ή της ελληνικότητας. Δε θέλουμε να είναι κατηχητικό το σχολέιο, θα βαθμολογούμε αν είναι κάποιος κάλος ή κακός χριστιανός; Ο θεολόγος δηλαδή θα ελέγχεται από τον τοπικό επίσκοπο; Θέλουμε ένα σχολείο ουδέτερο», είπε ο κ. Φίλης.