​Τη νέα δομή του δημοτικού σχολείου παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο».

«Πλέον, σε όλα τα δημοτικά της χώρας θα υπάρχει από την πρώτη τάξη μάθημα πληροφορικής, αγγλικά, θεατρική αγωγή και καλλιτεχνικά, ενώ στην πέμπτη και την έκτη θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής δεύτερης γλώσσας», προανήγγειλε ο κ. Φίλης.

Σημείωσε ακόμα πως το πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα καθημερινά θα είναι εξάωρο, υπογραμμίζοντας ότι με τις υφιστάμενες κτιριακές υποδομές που δεν είναι λειτουργικές, τα παιδιά δεν μπορούν να μένουν στο σχολείο επτά ώρες.

Ο κ. Φίλης επανέλαβε πως τα μαθήματα θα ολοκληρώνονται στις 13:15 και από εκεί και πέρα, το σύνολο των παιδιών στις αγροτικές περιοχές θα έχει πρόσβαση στο ολοήμερο σχολείο, ενώ στα αστικά κέντρα, στο ολοήμερο θα μπορούν να μείνουν τα παιδιά που και οι δύο γονείς τους εργάζονται, ή ο ένας είναι εργαζόμενος και άλλος άνεργος. Επίσης αίτηση θα μπορούν να κάνουν και γονείς που είναι και οι δύο άνεργοι, αλλά και μαθητές που προέρχονται από μονογονεϊκή οικογένεια.

Διέψευσε ακόμα πως θα υπάρξει μείωση προσωπικού.

«Οι αναπληρωτές που θα απασχοληθούν θα είναι περίπου όσοι και τις προηγούμενες χρονιές, αλλά ο νέος σχεδιασμός έχει στόχο να αξιοποιήσει το θέμα του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών. Δεν θα υπάρχουν ωράρια που δεν είναι αυτά που προβλέπει ο νόμος. Το να μην παίρνεις ένα αναπληρωτή δεν είναι απόλυση. Δεν μπορεί το σχολείο να λειτουργεί επί του αιτήματος “να βρω δουλειά���, υπάρχουν 100.000 υποψήφιοι από τους οποίους κάθε χρόνο το υπουργείο παίρνει περίπου 20.000 αναπληρωτές», είπε και πρόσθεσε:

«Είναι πιθανόν ο αριθμός αυτός να μειωθεί, αλλά αποκλείεται το δημόσιο σχολείο να λειτουργήσει χωρίς αναπληρωτές. Είναι άλλο όμως να καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες, εκεί όπου υπάρχουν πλεονάσματα, δεν μπορούμε να κάνουμε προσλήψεις αναπληρωτών».

Αναφερόμενος τέλος στο θέμα που προέκυψε χθες με την προσευχή στα σχολεία, ο κ. Φίλης σημείωσε:

«Με τη νέα προ��έγγιση που εισάγει το υπουργείο Παιδείας για θέματα όπως η προσευχή πριν το μάθημα, αλλά και οι παρελάσεις στις εθνικές επετείους, θα αποφασίζονται από την κάθε σχολική κοινότητα (το σύλλογο διδασκόντων, γονέων και της τοπικής κοινων��ας) και δεν θα υπάρχει κεντρικά εκπορευόμενη γραμμή. Πρέπει επιτέλους να δοθεί η εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς να αποφασίζουν. Είναι μία προσέγγιση που αφορά συνολικά τη λειτουργία του σχολείου. Σήμερα είναι πολύ συγκεντρωτική, πρέπει να εμπιστευτούμε τους εκπαιδευτικούς. Εάν στο ένα σχολείο γίνεται προσευχή και στο άλλο δεν γίνεται, ποιο είναι το πρόβλημα»;