Τις θέσεις του για το Ταμείο Αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου παραθέτει σε ενημερωτικό του σημείωμα το υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας ότι «τα 99 έτη είναι συνήθης πρακτική για μεγάλους Οργανισμούς με μακροπρόθεσμους στόχους».
Όπως υποστηρίζει το ΥΠΟΙΚ, «ο λόγος για τον οποίο η διάρκεια της Εταιρείας είναι μεγαλύτ��ρος από τη διάρκεια του δανείου είναι γιατί ο στόχος της είναι ευρύτερος από τις κοντόφθαλμες ιδιωτικοποιήσεις, όπως γινόταν στην περίπτωση του ΤΑΙΠΕΔ. Ο στόχος της Εταιρείας είναι η διαχείριση και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με μακροπρόθεσμη προοπτική, στα πλαίσια ενιαίας στρατηγικής, με στόχο την ανάπτυξη».
Αναφέρει ακόμη, μεταξύ άλλων, ότι «πρέπει να γίνει κατανοητό ότι όσο πιο σύντομη είναι η διάρκεια ζωής της Εταιρείας, και άρα όσο πιο σύντομα είναι αναγκασμένη να αποδώσει μέρος των εσόδων της για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης δανειακής σύμβασης, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η πίεση για επιδίωξη βραχυπρόθεσμων εσόδων (ιδιωτικοποιήσεις για άμεσες αποπληρωμές)».
Για τον ίδιο λόγο προσθέτει ότι «αυτό ακριβώς προσπαθούμε να αποφύγουμε διευρύνοντας τον ορίζοντα λειτουργίας της Εταιρείας, ώστε τα έσοδα να προκύψουν από σωστή διαχείριση και όχι ιδιωτικοποιήσεις. Ίσως αυτό είναι που ενοχλεί την αντιπολίτευση, ότι με ρητό τρόπο έχει γίνει σαφές στον νόμο».
Για το αν όλη η περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου μπαίνει στο Ταμείο, το υπουργείο Οικονομικών απαντά:
«Στην Εταιρεία δεν περνάει όλη η περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου, αλλά ένα μέρος της, ακίνητα του Υπουργείου Οικονομικών για τα οποία, πλέον, η ΕΤΑΔ θα έχει την αρμοδιότητα να κάνει διοικητικές αποβολές. Στο άρθρο 188 ορίζονται οι άμεσες θυγατρικές της Εταιρείας και στο παράρτημα «Δ» ορίζονται ποιες ΔΕΚΟ περνάνε σε αυτό για διαχείριση –επαναλαμβάνουμε ότι πουθενά στον νόμο δεν προβλέπεται πώληση των ΔΕΚΟ που μπαίνουν στο Ταμείο!» .
Κάνει λόγο ακόμα για «τεράστια διαφορά» μεταξύ αξιοποίησης και ιδιωτικοποίησης. «Κατ’ αρχάς μιλάμε για μακροπρόθεσμη διαχείριση. Οι ιδ��ωτικοποιήσεις είναι μόνο ένα από τα πολλά εργαλεία που έχει στη διάθεσής της η Εταιρεία, και, επαναλαμβάνουμε, δεν μπορούν να αποφασιστούν χωρίς την έγκριση του υπουργού» υποστηρίζει.
Το ΥΠΟΙΚ προσθέτει ότι το Στρατηγικό Σχέδιο της Εταιρείας εγκρίνεται από τον μοναδικό μέτοχο, δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο, και περιλαμβάνει τις γενικές στρατηγικές κατευθύνσεις που παρέχονται από τον Υπουργό Οικονομικών, ενώ το μακροπρόθεσμο πλαίσιο εξασφαλίζει την αποφυγή «ξεπουλήματος».
Το Υπουργείο διευκρινίζει ότι ανώτατο όργανο της Εταιρείας είναι η Γενική Συνέλευση, δηλαδή ο Υπουργός Οικονομικών και η πλειοψηφία στο Εποπτικό Συμβούλιο (3/5) ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ ο επικεφαλής (Πρόεδρος) του Εποπτικού Συμβουλίου δεν έχει επιπλέον αρμοδιότητες από τα υπόλοιπα μέλη.
Το Εποπτικό Συμβούλιο επίσης εποπτεύει τη λειτουργία της Εταιρείας και δεν ασκεί την διοίκησή της, με τον Υπουργό Οικονομικών να συμμετέχει στην επιλογή του Διευθύνοντος Συμβούλου για να διασφαλίσει ότι το πρόσωπο που επιλέγεται έχει τα χαρακτη��ιστικά της μακροπρόθεσμης οπτικής για την Εταιρεία και τα περιουσιακά στοιχεία που ανήκουν σε αυτή.
Σχετικά με το αν το Διοικητικό Συμβούλιο ορίζεται από την Κομισιόν, το ΥΠΟΙΚ απαντά αρνητικά στο ενημερωτικό του σημείωμα: « Όχι. Η Εταιρεία είναι ελληνική, η διοίκησή της είναι ελληνική, εδρεύει στην Ελλάδα και διέπεται από το ελληνικό δίκαιο».
Για το αν θα γίνουν απολύσεις στις ΔΕΚΟ που θα μπουν στο Εταιρεία, απαντά επίσης:
«Ούτε απολύσεις, ούτε αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των εργαζομ��νων στις ΔΕΚΟ που θα μπουν στο Εταιρεία. Αναφέρεται ρητά στον νόμο (άρθρο 197, παρ. 9)».
Στην ενημέρωση του ΥΠΟΙΚ αναφέρεται και ότι από τις ιδιωτικοποιήσεις θα πηγαίνει το 50% για το χρέος και το 50% για την ανάπτυξη.
«Οι επενδύσεις σε περιουσιακά στοιχεία της Εταιρείας είναι μόνο η μία πλευρά των παρεχόμενων δυνατοτήτων. Η άλλη σημαντική πλευρά, η οποία σκοπίμως αποσιωπάται, είναι οι επενδύσεις που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και αφορούν σημαντικούς τομείς από πλευράς κυβερνητικής πολιτικής, οι οποίοι εγκρίνοντα�� από τον μοναδικό μέτοχο. Αλλά και οι επενδύσεις στα περιουσιακά στοιχεία της Εταιρείας αποσκοπούν στην αύξηση της αξίας τους, όχι μόνο για να πουληθούν, αλλά και για την αύξηση των εσόδων από τη διαχείρισή τους και γενικότερα κάθε είδους αξιοποίηση» καταλήγει το Υπουργείο Οικονομικών.