Επίθεση στη ΝΔ για το θέμα της επιδότησης των άγονων γραμμών εξαπέλυσε ο Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε επερώτηση βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης που έθεταν το θέμα της καθυστέρησης στην προκήρυξη και υλοποίηση του διαγωνισμού για τις άγονες αεροπορικές γραμμές.
Ο υπουργός Υποδομών είπε ότι η επιδότηση των δρομολογίων ήταν διπλάσια από τον πραγματικό αριθμό των επιβατών και ξεκαθάρισε πως δεν κόπηκε ούτε θα κοπεί κάποια άγονη γραμμή αλλά «θα κοπεί η σπατάλη».
«Τα χρήματα που έδινε ο Έλληνας φορολογούμενος σε αυτές τις γραμμές ήταν περισσότερα από το να πάει κανείς στη Νέα Υόρκη και να γυρίσει» είπε ο κ. Σπίρτζης, ξεκαθαρίζοντας ότι θα διατηρηθούν οι συχνότητες των δρομολογίων που εξυπηρετούν πραγματικές μετακινήσεις και ανάγκες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το 2014 δόθηκαν 47 εκ. ευρώ για την επιδότηση των άγονων γραμμών, ποσό που το 2015 έπεσε στα 14 εκ. ευρώ.
«Ο ελληνικός λαός πλήρωνε πτήσεις για να μετακινούνται οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί, γιατί δεν υπήρχαν επιβάτες και να εξυπηρετείται η εκλογική πελατεία κομμάτων» υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.
Ο Χρ. Σπίρτζης ανέφερε συγκεκριμένους αριθμούς για ορισμένες άγονες αεροπορικές γραμμές και το κόστος τους το 2014:
Αθήνα – Ζάκυνθος: επιβατική κίνηση 36.000, πληρώθηκαν 58.500 θέσεις με 1,1 εκατ. ευρώ.
Ρόδος – Λέρος – Κως – Αστυπάλαια: επιβατική κίνηση 5.700, πληρώθηκαν 9.800 θέσεις με 1,7 εκατ. ευρώ.
Αθήνα – Σητεία: επιβατική κίνηση 20.295, πληρώθηκαν 75.107 θέσεις
Αθήνα – Καστοριά, Κοζάνη: επιβατική κίνηση 6.500, πληρώθηκαν 20.000 θέσεις
Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία: επιβατική κίνηση 14.415, πληρώθηκαν 45.570 θέσεις.
Αλεξανδρούπολη – Σητεία: επιβατική κίνηση 2.000, πληρώθηκαν 7.600 θέσεις.
Παράλληλα, είπε ότι υπήρχαν περιπτώσεις πτήσεων με κανέναν ή 1 επιβάτη και έφερε παραδείγματα από τη σύνδεση Ζάκυνθος – Κύθηρα.
«Προκηρύξατε διαγωνισμό για τις ίδιες 28 γραμμές και δώσατε 20 εκατ. ευρώ στις ίδιες εταιρείες με απευθείας ανάθεση», υποστήριξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κωνσταντίνος Καραμανλής και έκανε λόγο για νέα ρουσφέτια της κυβέρνησης.
Αποκλειστικό έγγραφο STAR.GR με το κόστος των άγονων γραμμών
Σε έγγραφο που εξασφάλισε και σας παρουσιάζει αποκλειστικά το star.gr, φαίνεται ξεκάθαρα ότι πληρώσαμε περίπου μισό εκατ. κενές θέσεις σε αεροσκάφη πού πέταξαν σε άγονες γραμμές!
Ειδικότερα, το 2014 δόθηκαν 44,1 εκατ. ευρώ για 28 άγονες γραμμές με τις προσφερόμενες θέσεις να ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο. Ωστόσο, ταξίδεψαν μόλις 565.000 επιβάτες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμη και αεροσκάφη που ταξίδευαν μόλις με έναν επιβάτη ή μόνο με το πλήρωμα!
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία:
Γραμμή Επιδότηση Προσφερόμενες θέσεις
Αθήνα – Λέρος 2,6 εκ. ευρώ 37.500
Αθήνα – Ζάκυνθος 1,1 εκ. ευρώ 58.500
Αθήνα – Πάρος 4,2 εκ. ευρώ 81.000
Αθήνα – Λέρος 2,6 εκ. ευρώ 37.500
Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια 1,7 εκ. ευρώ 5.800
Αθήνα – Σκύρος 820.000 ευρώ 25.000
Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα 1,3 εκ. ευρώ 41.000
Αθήνα – Καστοριά – Κοζάνη 2 εκ. ευρώ 20.000
Αλεξανδρούπολη – Σητεία 990.000 ευρώ 7.800
Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος – Κύθηρα 2,5 εκ. ευρώ 24.000
Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος 3,4 εκ. ευρώ 26.000
starr.jpg