​Προθεσμία έως τις 12 Μαΐου θα δώσει η Ευρώπη στην Ελλάδα, ώστε να καταγράψει όλους τους μετανάστες που βρίσκονται στο έδαφος, της, διαφορετικά, όπως προειδοποιεί ο Έλληνας Επίτροπος Μετανάστευσης, Δ. Αβραμόπουλος μέσω της Die Welt, θα επιβληθούν μεγαλύτεροι συνοριακοί έλεγχοι.

«Η Ελλάδα θα έχει προθεσμία έως το Μάιο για να προστατέψει τα εξωτερικά της σύνορα. Θα αξιολογήσουμε την κατάσταση στις 12 Μαΐου. Εάν δεν δούμε πρόοδο έως τότε, δεν θα διστάσουμε να δημιουργήσουμε κανόνες ώστε να μπορέσουν να επεκταθούν οι συνοριακοί έλεγχοι στην Ευρώπη», ξεκαθαρίζει ο κ. Αβραμόπουλος στη γερμανική εφημερίδα.

Σημειώνει ακόμα πως στόχος είναι να αρθούν οι συνοριακοί έλεγχοι που είχαν τεθεί λόγω της προσφυγικής – μεταναστευτικής κρίσης στο εσωτερικό της ζώνης Σένγκεν, έως το Νοέμβριο.

Παράλληλα, η Κομισιόν μέσα στο Μάρτιο θα παρουσιάσει προσχέδια νόμου για τη μεταρρύθμιση της συμφωνίας του Δουβλίνου για τους αιτούντες ασύλου.

«Εξακολουθούμε να τηρούμε τα σχέδια για μια μόνιμη μετεγκατάσταση των προσφύγων. Θα συνδέεται με τα σχέδια μεταρρύθμισης του Δουβλίνου. Επιπλέον, θα παρουσιάσουμε σχέδια για το πώς μπορούν να εναρμονιστούν καλύτερα οι κανονισμοί ασύλου στην Ευρώπη», τονίζει.

Ο Δ. Αβραμόπουλος θα παρουσιάσει σήμερα κι έναν «οδικό» χάρτη για την αποκατάσταση της ελεύθερης κυκλοφορίας στην Ευρώπη, η οποία έχει πληγεί σοβαρά από τη μεταναστευτική κρίση.

Σύμφωνα με ευρωπαϊκή πηγή που μίλησε στο Γαλλικό Πρακτορείο, ο Έλληνας επίτροπος θα προτείνει την επαναφορά στην κανονική λειτουργία της Σένγκεν μέχρι το Νοέμβριο.

«Μέχρι τότε θα έχουμε αναμφίβολα αναπτύξει τους πρώτους ευρωπαίους συνοριοφρουρούς στο Αιγαίο, για να βοηθήσουν την Ελλάδα να διαχειριστεί καλύτερα τα θαλάσσια σύνορά της με την Τουρκία», τόνισε η ίδια πηγή.

«Η αποκατάσταση της ζώνης Σένγκεν, χωρίς ελέγχους στα εσωτερικά σύνορά τη��, είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολό της», αναφέρει το σχέδιο της πρότασης, αντίγραφο της οποίας απέκτησε το Γαλλικό Πρακτορείο.

Στην πρόταση αυτή διευκρινίζεται μάλιστα πως ο τερματισμός της ελεύθερης κυκλοφορίας αγαθών και υπηρεσιών μεταξύ των 26 χωρών της ζώνης Σένγκεν θα κόστιζε στην ΕΕ από 500 δισεκατομμύρια έως 1,4 τρισεκατομμύριο ευρώ σε περισσότερα από δέκα χρόνια, ενώ και οι Ευρωπαίοι ηγέτες έχουν τονίσει επανειλημμένα την ανάγκη να αποκατασταθεί η λειτουργία της Σένγκεν.