Επίκαιρη Επερώτηση προς τον Υπουργό Επικρατείας κ. Νίκο Παππά, κατέθεσε σήμερα σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος, με απόφαση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Ευάγγελου Μεϊμαράκη, σχετικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη με τις οποίες αμφισβητείται η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.

Το κείμενο της επερώτησης που υπογράφουν όλοι οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας καταλήγει:

«Επερωτάσθε:
1.Επειδή είστε αρμόδιος για το συντονισμό της κυβερνητικής πολιτικής στο πλαίσιο της εποπτείας που ασκείτε στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, συμφωνείτε με την εκτίμηση ότι οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας έβλαψαν τη διεθνή διάσταση που έχει το ζήτημα της αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ποντίων και συνηγόρησαν υπέρ των σχετικών απόψεων της Τουρκίας.
2. Συμφωνείτε ότι οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας χρησιμοποιήθηκαν και θα χρησιμοποιηθούν εκ νέου ως αντεπιχείρημα στην προσπάθεια αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από το Τουρκικό Κράτος;
3.Θα αποπέμψει ο Πρωθυπουργός τον ανωτέρω Υπουργό ώστε να αποδείξει έμπρακτα την αποδοκιμασία της Ελληνικής Κυβέρνησης στις δηλώσεις αυτές;»

Υπενθυμίζεται ότι αρχικά η ηγεσία της ΝΔ εξέταζε το ενδεχόμενο να καταθέσει πρόταση μομφής κατά του κ. Φίλη. Λόγω όμως των προβλημάτων συνταγματικής ερμηνείας που υπήρχαν σε αυτή την περίπτωση (καθώς δεν έχει παρέλθει εξάμηνο από την ψήφο εμπιστοσύνης την οποία έλαβε το σύνολο της κυβέρνησης ώστε να κατατεθεί πρόταση μομφής κατά μέλους της), αλλά και ενδεχομένως λόγω της μετατόπισης της ΝΔ σε ελαφρώς ηπιότερες θέσεις από την επομένη της επίθεσης στον Γ. Κουμουτσάκο, αποφασίσθηκε τελικά να κατατεθεί επερώτηση αντί για πρόταση μομφής.

Σημειώνεται ότι για την συζήτηση επερώτησης στη Βουλή, και σε αντίθεση με την πολύ σύντομη διαδικασία της απάντησης υπουργού σε ερώτηση βουλευτή, προβλέπεται αναλυτική συζήτηση και σαφώς πιο εκτεταμένη χρονικά, με τοποθετήσεις των εισηγητών των κομμάτων και δευτερολογία τους, όπως και του ερωτώμενου υπουργού φυσικά.

Διαβάστε εδώ όλο το κείμενο της επερώτησης: ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ.docx