«Κανένα από όλα τα καταστροφολογικά σενάρια που διατυπώνονταν σε όλο αυτό το τρίμηνο - τετράμηνο δεν έχει συμβεί», υποστήριξε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, απαντώντας σε επίκαιρη επερώτηση εννέα βουλευτών της ΝΔ σχετικά με τα δημόσια έργα.

Οι επερωτώντες βουλευτές Λευτέρης Αυγενάκης, Ανδρέας Κατσανιώτης, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Εμμανουήλ Κόνσολας, Φωτεινή Αραμπατζή, Απόστολος Βεσυρόπουλος, Σάββας Αναστασιάδης, Κώστας Σκρέκας και Στέργιος Γιαννάκης διατύπωναν την ανησυχία τους σχετικά με την πρόοδο σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες υλοποίησης των έργων, ειδικά των οδικών αξόνων, όπως και για τα έργα που αφορούν το σιδηροδρομικό δίκτυο και τα αεροδρόμια, σε όλη την επικράτεια, όπως και για τις πιθανές συνέπειες σε ό,τι αφορά την ανεργία και την ανάπτυξη της οικονομίας.

«Η καταστροφολογία ήταν ότι εάν δεν υπάρξει κάποια δραματική αλλαγή ή συμφωνία θα κατέρρεε το τραπεζικό σύστημα. Δεν συνέβη» ανέφερε. Όπως ισχυρίσθηκε το ίδιο ισχύει και σε ό,τι αφορά τα δημόσια έσοδα, τα οποία θα πάνε καλά, «Οριακή είναι - η οικονομία δείχνει να αντέχει - διαμορφώνοντας και την αισιοδοξία ότι στο τέλος του χρόνου θα είναι θετική, όπως είχαμε προβλέψει από την αρχή» τόνισε.

Κατά τον κ. Σταθάκη, «οι διάφοροι τρόποι με τους οποίους η κυβέρνηση διαχειρίζεται τις υπαρκτές πιέσεις ρευστότητας δεν μπορούν να αποτελέσουν σήμα ότι αυτό θα παράξει τεράστιες ή μόνιμες ζημιές σε έργα, όπως είναι αυτά που επικαλείστε, ότι, αν την επόμενη βδομάδα υπάρξει καθυστέρηση, θα καταρρεύσει ένα έργο».

Παραδέχθηκε πάντως ότι «υπάρχουν καθυστερήσεις, υπάρχουν βεβαίως προβλήματα και εδώ είμαστε ακριβώς για να τα λύνουμε και όχι για να δημιουργούμε την ιδέα ότι κάποιο έχει επηρεαστεί με τρόπο οριστικό ή χωρίς επιστροφή».

Για την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων, ο κ. Σταθάκης ανέφερε ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν θα σχεδίαζε ποτέ τους μεγάλους οδικούς άξονες με τον τρόπο που σχεδιάστηκαν από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και ότι οι πρώτες συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων είχαν ασφυκτικές έως ανέφικτες προθεσμίες υλοποίησης υποσχέσεων του δημοσίου (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες κλπ) με σημαντικές καθυστερήσεις στις χαράξεις.

Μίλησε επίσης για «κακές επιλογές στο συνδυασμό εκμετάλλευσης κατασκευασμένου και προς κατασκευή οδικού δικτύου με ανισοβαρείς συμβάσεις» και ανέφερε ότι «πληρώνουμε έν�� δρόμο για πάρα πολλά χρόνια με διόδια, τη στιγμή που είναι υπό κατασκευή ο δρόμος για πέντε, έξι, επτά χρόνια», όπως και για «παντελή απουσία ορθολογιστικής πολιτικής για τα διόδια» και γι' αυτό, όπως είπε, εγείρουν τόσο μεγάλες αντιδράσεις από τους χρήστες.

Στο διά ταύτα ο κ. Σταθάκης τόνισε ότι πρέπει να γίνουν βελτιώσεις στις συμβάσεις κοινή συναινέσει, με πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, των παραχωρησιούχων και των χρηματοδοτών, ιδίως της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Για τον ίδιο λόγο υποστήριξε ο υπουργός Οικονομίας ότι η αναφορά εκ μέρους της αντιπολίτευσης για κίνδυνο καταστροφής των έργων «αποτελεί μια εξωπραγματική διατύπωση, η οποία δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα».