Σε τρεις άξονες κινείται το νομοσχέδιο για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση που κατατίθεται αύριο στη Βουλή από τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη με την διαδικασία του κατ' επείγοντος. Το νομοσχέδιο πρόκειται να συζητηθεί στη Μόνιμη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων την προσεχή Δευτέρα και Τρίτη 4 και 5 Μαΐου, ενώ αναμένεται να έχει ψηφιστεί έως την Παρασκευή 8 Μαΐου.

Ο ένας βασικός άξονας αφορά το μεταβατικό σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων, όπου εισάγεται το «μάθημα - μπαλαντέρ». �� δεύτερος άξονας αφορά τον χαρακτήρα και τις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, τα οποία διαχωρίζονται μεταξύ τους και ο τρίτος την επιλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων όπου εισάγεται για πρώτη φορά ως κριτήριο επιλογής η γνώμη του συλλόγου των διδασκόντων μέσω μυστικής ψηφοφορίας.

Ως προς το εξεταστικό σύστημα, ο βασικός στόχος είναι να δοθεί στους υποψηφίους η δυνατότητα εισαγωγής σε σχολές από δύο διαφορετικά πεδία. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγει η βεντάλια των επιλογών για τους υποψήφιους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για να αποκτήσουν πρόσβαση, ωστόσο, και σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο, οι υποψήφιοι θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις σε πέντε αντί για τέσσερα μαθήματα. Αντίθετα, η επιλογή των τεσσάρων μαθημάτων περιορίζει τον υποψήφιο σε ένα επιστημονικό πεδίο.

Αυτά τα τελευταία είναι πέντε και συγκεκριμένα: 1. Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες 2. Θετικές Επιστήμες 3. Επιστήμες Υγείας 4. Επιστήμες της Εκπαίδευσης 5. Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.