​Στη Βουλή είχε φθάσει πριν από λίγο καιρό επιστολή διαμαρτυρίας του Βαγγέλη Γιακουμάκη και των συμφοιτητών του για τις κακές συνθήκες φοίτησης στη Γαλακτομική Σχολή Ιωαννίνων, όταν ακόμη κανείς δεν φανταζόταν την τραγωδία που θα εξελισσόταν μερικούς μήνες μετά…

Την επιστολή την είχε καταθέσει η βουλευτής (τότε Ιωαννίνων, τώρα Β’ Αθηνών) της ΝΔ Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και το αποκάλυψε η Ζωή Κωνσταντοπούλου σε σχόλιο της με αφορμή επίκαιρη ερώτησης του βουλευτή του Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη

«Στις 27 Νοεμβρίου 2014, κυρία Ασημακοπούλου, είχατε καταθέσει ως αναφορά μία επιστολή διαμαρτυρίας μαθητών οικότροφων της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων, σχετικά με την ορθή λειτουργία της σχολής. Υπογράφεται η επιστολή αυτή 'Οι απεγνωσμένοι μαθητές της Γαλακτοκομικής 2014-2015', και φέρεται μεταξύ των υπογραφόντων και ο άτυχος Βαγγέλης Γιακουμάκης» δήλωσε η Πρόεδρος της Βουλής.

«Το επισημαίνω αυτό γιατί η διαδικασία των αναφορών, που είναι μια διαδικασία κοινοβουλευτικού ελέγχου -οι βουλευτές μέσα από αυτές γνωστοποιούν ζ��τήματα προκειμένου με κάποιον τρόπο να τα δημοσιοποιήσουν και να εκπροσωπήσουν την κοινωνία. Αυτή η διαδικασία έχει εντελώς απαξιωθεί. Έχει μείνει στα χαρτιά…» πρόσθεσε η ίδια, τονίζοντας ότι θα αναλάβει πρωτοβουλίες για να υπάρξει ευρύτερη συζήτηση του θέματος για τον σχολικό εκφοβισμό στη Βουλή.

«Πιστεύω ότι κι εμείς ενδεχομένως να μπορούμε στη Βουλή να εμπνευστούμε και να δώσουμε κι εμείς με τη συμπεριφορά μας το καλό παράδειγμα στα νεότερα παιδιά αλλά και σε όλη την κοινωνία, σχετικά με τον τρόπο που πρέπει ��α αντιμετωπίζονται τα θέματα μέσα από τη συναίνεση, μέσα από διάλογο, χωρίς λεκτικές επιθέσεις και προφανώς χωρίς να καταφεύγουμε στη βία» σχολίασε από την πλευρά της η κα Ασημακοπούλου.

Τι έλεγε η επιστολή

Στην επιστολή στην οποία οι φοιτητές της γαλακτομικής Σχολής υπογράφουν ως «απεγνωσμένοι μαθητές» παραθέτουν τα έντονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο κατά την φοίτηση τους στη σχολή όσο και κατά τη διαβίωσή τους στην εστία.

Μεταξύ άλλων, κάνουν λόγο για δραματικές ελλείψεις σε εξοπλισμό, έλλειψη θέρμανσης και ανεπαρκή αριθμό καθηγητών, σημειώνοντας ότι πρόκειται για προβλήματα που έχουν επανειλημμένως αναδείξει.

Η επίκαιρη ερώτηση για τον σχολ��κό εκφοβισμό

Όσον αφορά την επίκαιρη ερώτηση, ο κ. Τριανταφυλλίδης, αφού εξέφρασε τη συμπαράστασή του στους συγγενείς του άτυχου Βαγγέλη Γιακουμάκη, καλώντας να γίνει η μνήμη του «το σημείο εκκίνησης για να μην ξαναθρηνήσουμε θύματα», ζήτησε να πληροφορηθεί κατά πόσο είναι επαρκής και συγκροτημένη η διαδικασία πρόληψης και καταστολής τέτοιων φαινομένων.

Παράλληλα, πρότεινε τη δημιουργία σχολικών συμβουλίων ανά σχολική μονάδα κατά της βίας, που θα αποτελούνται από έναν καθηγητή, έναν γονιό και έναν σχολικό φύλακα.

«Υπάρχουν πάρα πολλές μέθοδοι για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού. Γίνονται ομάδες δράσεις από τους υπεύθυνους αγωγής υγείας και από άλλους που έχουν επιμορφωθεί, ώστε οι ίδιοι οι μαθητές να μπορούν να ενημερωθούν με κατάλληλο τρόπο και να παρεμβαίνουν οι ίδιοι όταν γίνεται ένα επεισόδιο σχολικού εκφοβισμού και βίας» απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αναστάσιος Κουράκης.

Αναφορικά με την πρόταση του κ. Τριανταφυλλίδη για τα σχολικά συμβούλια, ο κ. Κουράκης τη χαρακτήρισε ενδιαφέρουσα αλλά πρόσθεσε ότι «χρειάζεται εμπλουτισμό».

Ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφέρθηκε σε επιμόρωση 16.000 εκπαιδευτικών μέσω προγράμματος του ΕΣΠΑ, ενώ αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας «Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής» στο Υπουργείο, η οποία «θα αποτελείται από έγκριτους και καταξιωμένους ��ανεπιστημιακούς με πολύχρονη εμπειρία πάνω στο θέμα».

Δείτε στις εικόνες ολόκληρη την επιστολή:

a01.jpga02.jpg

a03.jpga04.jpg
a05.jpga06.jpg