Στο Ηράκλειο βρίσκεται από χθες ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, όπου πραγματοποιεί συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες και τοπικούς φορείς, αναφορικά με τα θέματα των υποδομών της Κρήτης.

Σήμερα το πρωί, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, συνοδεία υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Υποδομών, συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη με θέμα τις υποδομές της Κρήτης, στην οποία παραβρέθηκαν βουλευτές του νησιού, ο Περιφερειάρχης, Δήμαρχοι και τοπικοί φορείς.

Κατά την ομιλ��α του, ο Υπουργός Υποδομών τόνισε, ότι βρίσκεται στο νησί για «λόγους ευθύνης», ως εκπρόσωπος της Ελληνικής Κυβέρνησης, για να αναζητήσει από κοινού με τους τοπικούς φορείς λύσεις στα μεγάλα προβλήματα και τις αγωνίες του νησιού.

Ο Υπουργός από την αρχή της ομιλίας του επισήμανε ότι, παρόλο που εκτελούνται μια σειρά από έργα υποδομών από το ΥΠΟΜΕΔΙ, όπως τα μεγάλα υδραυλικά έργα, τα έργα των αεροδρομίων της Σητείας και των Χανίων, η επίσκεψη του αυτή στην Κρήτη επικεντρώνεται σε τρία βασικά έργα πνοής για την Κρήτη.

• Το αεροδρόμιο του Καστελίου

• Το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης

• Τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)

Πιο σ��γκεκριμένα, ο Υπουργός χαρακτήρισε το έργο του αεροδρομίου του Καστελίου ως μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις (περίπου 800 εκ. ευρώ), που γίνονται στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. «Ένα αεροδρόμιο το οποίο θα αποτελέσει την καρδιά της αεροπορικής δραστηριότητας και των αεροπορικών μεταφορών στη Μεσόγειο, προς την Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία», σημειώνοντας ότι το αεροδρόμιο αυτό προορίζεται να παίξει τον ρόλο ενός ενδιάμεσου σταθμού προς τους παραπάνω προορισμούς. Το γεγονός αυτό, μεταξύ άλλων, προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον επτά ομίλων, οι οποίοι ενδέχεται να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, με τη νέα σύμβαση παραχώρησης να αναμένεται να έρθει στη Βουλή στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2015. Με τις διαδικασίες των απαλλοτριώσεων κα�� της κτηματογράφησης να έχουν ήδη προχωρήσει, ο Υπουργός ανακοίνωσε σήμερα την χρηματοδότηση τόσο της «Μελέτης για τη Χωροταξική κατανομή των χρήσεων γης» στην περιοχή του Δήμου Καστελίου και πέριξ του αεροδρομίου, όσο και μιας μελέτης αναπτυξιακής για την περιοχή γύρω από το νέο αεροδρόμιο.

Όσον αφορά το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης, ο κ. Χρυσοχοΐδης αφού εξέφρασε την ανησυχία του για την «αποπνικτική κατάσταση» σε αυτό, καθώς το αεροδρόμιο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει όλο το κύμα των επισκεπτών, τόνισε ότι «πρέπει έως ότου γίνει το Καστέλι, να κρατήσουμε το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης λειτουργικό, με την δημιουργία κατάλληλων συνθηκών, ώστε να μπορεί να απορροφήσει την διαρκώς αυξανόμενη κίνηση τουριστών και επισκεπτών».

«Ξεκινάμε άμεσα μαζί με το δήμο να δούμε μια σειρά από ζητήματα που σχετίζονται με τον περιβάλλοντα χώρο και με την επέκταση του αεροδρομίου, κυρίως στο χώρο check in των επιβατών. Προσθέτουμε, δηλαδή, περίπου 2000τ.μ. χρήσιμου, ωφέλιμου χώρου στον περιβάλλοντα χώρο, αλλά και στις αναχωρήσεις και αφίξεις των επιβατών. Μόνο έτσι το αεροδρόμιο θα γίνει λειτουργικό». Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι τα 15 εκ. που απαιτούνται για την αναβάθμιση αυτή, θα διατεθούν άμεσα.

Σχετικά με το ΒΟΑΚ, ο Υπουργός επεσήμανε ότι ασχολήθηκε προσωπικά για την ανεύρεση μιας συνολικά βιώσιμης, κοινωνικά αποδεκτής και αναπτυξιακής λύσης για μεγάλο χρονικό διάστημα, σημειώνοντας ότι μετά από διαβούλευση και διαπραγμάτευση που έκανε με την ΕΤΕπ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συμφώνησαν για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, μέσω σύμβασης παραχώρησης και πληρωμών διαθεσιμότητας. Τα κεφάλαια που θα χρειαστεί να διατεθούν από το Δημόσιο στη φάση κατασκευής, θα προέρχονται τόσο από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, όσο και από πόρους της ΕΤΕπ. Με την έναρξη των διαδικασιών να ξεκινάει άμεσα: «Το Ελληνικό δημόσιο προκηρύσσει άμεσα μια στρατηγική μελέτη σκοπιμότητας, η οποία έχει δύο στόχους. Ο πρώτος στόχος της μελέτης είναι η όδευση, δηλαδή από πού θα περάσει αυτός ο δρόμος και ο δεύτερος στόχος είναι οικονομικός, δηλαδή η κυκλοφοριακή μελέτη και η σκοπιμότητα κοινωνικοοικονομική και χρηματοοικονομική».

Στο ΒΟΑΚ, ο Υπουργός τόνισε, ότι δεν θα υπάρχουν διόδια, καθώς για τον τοποθέτηση τους απαιτείται η ύ��αρξη παράπλευρου / εναλλακτικού οδικού δικτύου, το οποίο στην Κρήτη δεν είναι εφικτό να κατασκευαστεί εξαιτίας τόσο του αναγλύφου, όσο και των υπέρογκων ποσών, που απαιτούνται για τις απαλλοτριώσεις, δεδομένης της τεράστιας αξίας γης.