Το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Μεσογείο�� φιλοδοξεί να κάνει τον Πειραιά η ΣΕΠ, θυγατρική εταιρεία της Cosco, μετά και το νέο φιλικό διακανονισμό που ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ με τον κινέζικο κολοσσό, ύψους 230 εκ. ευρώ.

«Πρόκειται για την μεγαλύτερη επένδυση στην εποχή της κρίσης και σηματοδοτεί την εμπιστοσύνη ξένων επενδυτών στη χώρα μας» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Οι Κινέζοι με τη νέα συμφωνία, θα κατασκευάσουν τη Δυτικό προβλήτα 3, δίνοντας τη δυνατότητα αύξησης διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων από 3,7 εκ. που είναι σήμερα, σε 6,2 εκ. ετησίως. Όμως το πιο σημαντικό είναι η δημιουργία 700 νέων θέσεων εργασίας, και 1.500 έμμεσων, ανθρώπων, δηλαδή, που θα απασχοληθούν γύρω από τη λειτουργία αυτής της επένδυσης.

«Εμείς ξεκινήσαμε τις διαπραγματεύσεις αυτές με έναν στόχο. Για αυτό είπαμε είναι επιχειρηματική συνεργασία. Να μεγιστοποιήσουμε τα έσοδα του ΟΛΠ» δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΛΠ κ. Ανωμερίτης.

Στόχος της συμφωνίας αυτής είναι η Καθαρά Παρούσα Αξία της Σύμβασης Παραχώρησης θα ανέλθει, όταν ολοκληρωθεί η επένδυση, από 860 έως 1,084 δισ. από 498 εκ. ευρώ που ήταν κατά την έναρξη της αρχικής σύμβασης. Είχε προηγηθε�� η θετική εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ολοκλήρωση της συμφωνίας φιλικού διακανονισμού μεταξύ της Cosco και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

«Η χώρα πρέπει να αξιοποιήσει την γεωστρατηγική της θέση, ιδίως σε μια περίοδο γεωπολιτικής ασφάλειας σε όλες τις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής» επισήμανε επίσης ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Με την έγκριση η Coscο θα καταθέσει δεσμευτική προσφορά για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ που φτάνει στο 67%. Η κιζενική πλευρά είχε θέσει την επίτευξη του διακανονισμού ως προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ.

Όχι στον φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ- Cosco είπαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που συμμετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο, καθώς θεωρούν ότι μετά τη νέα συμφωνία, ακυρώνεται ουσιαστικά στην πράξη, κάθε ίχνος διαγωνιστικής διαδικασίας που είναι σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ. Η απόφαση θα σταλεί για έγκριση στο Ελεγκτικό συνέδριο, στην αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης καις την Βουλή για ψήφιση, προκειμένου να αρχίσουν τα έργα κατασκευής του νέου Δυτικού προβλήτα.