​Πιο σκληρή τιμωρία με τη μορφή προστίμων για όσους καθυστερούν να εξοφλήσουν τις βεβαιωμένες οφειλές τους προς το δημόσιο προβλέπει το φορολογικό σκέλος του πολυνομοσχεδίου για τους πλειστηριασμούς.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ορίζονται:

Για οφειλές που βεβαιώνονται από την 1η Ιανουαρίου 2014 και καθίστανται ληξιπρόθεσμες καθιερώνονται μηνιαίοι τόκοι (αναμένεται να οριστεί σε 0,7% τον μήνα ή 8,5% τον χρόνο) και πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής, αντί της μηνιαίας προσαύξησης 2,5% για κάθε μήνα καθυστέρησης που ισχύει σήμερα. Η ποινή που επιβάλλεται με την παρέλευση δύο μηνών από την ημερομηνία λήξης πληρωμής του φόρου είναι τσουχτερή, καθώς στις 60 ημέρες εκτός από τον τόκο μπαίνει και πρόστιμο 10%! Αν περάσει χρόνος και η οφειλή παραμένει ληξιπρόθεσμη το πρόστιμο αυξάνεται σε 20% και με την παρέλευση διετίας φτάνει στο 30%.

karta1.jpg

karta2.jpg

Παράδειγμα: Επιβάρυνση ληξιπρόθεσμης οφειλής 1.000 ευρώ προς την εφορία

pinakaki.jpg

Σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς πρόκειται για μια πολύ μεγάλη αύξηση του συνολικού κόστους της καθυστέρησης εξόφλησης.

Παράλληλα το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις με τις οποίες τροποποιείται ο Κώδικας Είσπραξης δημοσίων εσόδων. Με τις εν λόγω διατάξεις:

- Απλοποιείται σε σχέση με το υφιστάμενο σύστημα η διαδικασία της βεβαίωσης και της είσπραξης χρέους, δίνεται για πρώτη φορά στον οφειλέτη η δυνατότητα οικειοθελούς συμμόρφωσης, να επιλέγει δηλαδή ο ίδιος, μεταξύ περισσοτέρων χρεών του, πιο θα εξοφληθεί, ενώ μέχρι τώρα τη σειρά αυτή καθόριζε η φορολογική αρχή.

- Ρυθμίζονται επίσης ζητήματα σχετικά με την αποστολή και την κοινοποίηση ατομικής ειδοποίησης, προ αναγκαστικής εκτέλεσης, η οποία για πρώτη φορά προβλέπεται νομοθετικά ότι αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης κατά της ακίνητης περιουσίας του οφειλέτη. Η Φορολογική Διοίκηση έχει υποχρέωση να ενημερώνει ταχυδρομικά, με ηλεκτρονικά μέσα ή με επίδοση μέσω δικαστικού κλητήρα, για τη λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης κατά ��ης ακίνητης περιουσίας του οφειλέτη. Με άλλη διάταξη στο νομοσχέδιο για τον φόρο ακινήτων, πάντως, καταργείται η υποχρέωση ειδοποίησης προκειμένου για κατασχέσεις εις χείρας τρίτων.

- Μεταβάλλεται το καθεστώς υπολογισμού των τόκων και των λοιπών διοικητικών κυρώσεων επί εκπροθέσμου καταβολής καθώς και οι όροι και οι περιπτώσεις απαλλαγής από τους τόκους.

- Προβλέπεται ότι τόσο οι οφειλές των στρατευμένων αλλά και οι οφειλές των ανηλίκων, για όσο διάστημα αυτοί στερούνται της προβλεπόμενης από το νόμο εκπροσώπησης και επί ένα εξάμηνο μετά την απόκτηση αυτής απαλλάσσονται από διοικητικές κυρώσεις.

-Αποφάσεις δικαστηρίου ή διοικητικού οργάνου για αναστολή δεν μπλοκάρουν τους ��υμψηφισμούς.

-Κατασχέσεις και έπειτα από φοροδίκες. Μπορούν να εισπράττονται από τη Φορολογική Διοίκηση και κάθε είδους χρηματικές αποζημιώσεις που επιδικάζονται ή επιβάλλονται υπέρ του Δημοσίου στο πλαίσιο ποινικών δικών που αφορούν αδικήματα προβλεπόμενα από τη φορολογική και την τελωνειακή νομοθεσία, όπως η αποζημίωση υπέρ του Δημοσίου για ηθική βλάβη στο πλαίσιο ποινικής δίκης για αδικήματα φοροδιαφυγής ή λαθρεμπορίας, οι χρηματικές ποινές στο πλαίσιο της λαθρεμπορίας κ.λπ., χωρίς να αποκλείεται φυσικά και η βεβαίωση κατά το έως σήμερα υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Ετσι και σε αυτές τις περιπτώσεις μπορούν να επιστρατεύονται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης.
-Διευρύνονται οι αρμοδιότητες του Χάρη Θεοχάρη. Έτσι, με βάση τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων θα είναι ο αποκλειστικά αρμόδιος για την είσπραξη εσόδων

-Φορομπλόκο στις ΠΑΕ. Σε περίπτωση ΠΑΕ υπό εκκαθάριση το Δημόσιο θα μπορεί να εισπράττει τυχόν οφειλές τρίτων προς αυτήν.

Κάρτες εκπομπή "Live U" STAR