«Ως το πρώτο νομοσχέδιο ανάπτυξης, μετά την ψήφιση του πρώτου πλεονασματικού προϋπολογισμού μετά από μια τραγική εξαετία κρίσης» χαρακτήρισε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοϊδης το νομοσχέδιο με το οποίο κυρώνονται οι συμφωνίες τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια.

Όπως τόνισε αποδεικνύει το νομοσχέδιο αυτό την έμπρακτη εμπιστοσύνη προς τη χώρα μας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και των εταίρων μας αφού επενδύουν στη χώρα μας 1,7 δις ευρώ για 30 χρόνια. Στο τέλος του 2015 όταν τα έργα θα ολοκληρωθούν η χώρα θα έχει ένα σύγχρονο λειτουργικό οδικό δίκτυο, είπε αναλύοντας τις αναπτυξιακές παραμέτρους.

Ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε πως οι Συμπράξεις Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) εξασφαλίζουν μικρότερη χρηματοδότηση, συντήρηση πολλών ετών και μικρότερες δαπάνες, ενώ είπε πως στο μόνο σημείο που αλλάζουν οι συμβάσεις του 2007 είναι μόνο το χρηματοδοτικό μοντέλο.

Τι θα γίνει με τα διόδια

Απαντώντας στους προβληματισμούς για αύξηση διοδίων ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε ότι «δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αύξηση διοδίων» και ξεκαθάρισε ότι η μόνη προσθήκη είναι η διάταξη για την αναλογικότητα, με την οποία υποχρεώνονται οι παραχωρησιούχοι να εγκατασταθεί ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα είσπραξης και διαχείρισης διοδίων, που περιλαμβάνει τη δυνατότητα λογιστικής καταγραφής για κάθε μία κατηγορία διοδίων και οχημάτων.

Αναφερόμενος στην «αδικία» που υπάρχει στην ΒΑ Αττική και στην ΝΔ Αττική, που σχετίζεται με τους συχνούς χρήστες, ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι δεν θα γίνει απολύτως τίποτα αν δεν λυθούν τα θέματα των παράπλευρων και εναλλακτικών διαδρομών, των εκπτώσεων ή του αναλογικού συστήματος.

Από το Δημόσιο η κατασκευή του δρόμου Πάτρα – Πύργος – Τσάκωνα

Σχετικά με τον δρόμο Πάτρα - Πύργος – Τσακώνα, ο κ. Χρυσοχοϊδης ανακοίνωσε ότι εξαιρείται από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και θα κατασκευαστεί αυτόνομα ως δημόσιο έργο.

Όσον αφορά τον άξονα Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα, ο υπουργός Μεταφορών διαβεβαίωσε ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί πλήρως στη νέα περίοδο. Το τμήμα Γέφυρα Αλαμάνας – ΠΑΘΕ – ΑΚ Καρπενησίου θα γίνει άμεσα, ενώ το υπόλοιπο τμήμα είναι έτοιμο για χρηματοδότηση και θα προχωρήσει με την προϋπόθεση ότι χρειάζεται συζήτηση για την χάραξη Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία.