Κατά του φαινομένου να βάλλονται οι βουλευτές καταφέρθηκε ο πρόεδρος της Βουλής, Ευ. Μεϊμαράκης, μιλώντας στην ημερίδα για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς.

Όπως ανέφερε ο κ. Μεϊμαράκης «δεν είμαστε περήφανοι όταν βλέπουμε ότι συνάδελφοί μας, που βρέθηκαν σε δημόσια αξιώματα, εκμεταλλεύτηκαν την καλή πίστη του κοινωνικού συνόλου για ίδιον όφελος», αλλά πρόσθεσε ότι αυτό δεν αποτελεί τον κανόνα.

Όπως είπε, με την Αναθεώρηση του 2002 έχει ξεπεραστεί το θέμα της ατιμωρησίας των πολιτικών ως προς το ξέπλυμα «βρώμικου» χρήματος και τη δωροδοκία που δεν παραγράφονται. «Παραγράφεται μόνο η απιστία, που είναι περισσότερο θέμα πολιτικής στάσης και είναι δύσκολο να τεκμηριωθεί νομικά, αλλά και πάλι, με την Αναθεώρηση του 2002, υπήρξε επιμ��κυνση» πρόσθεσε.

Εμμέσως πλην σαφώς άσκησε κριτική και στον Τύπο για την… κριτική του στους πολιτικούς. Όπως υποστήριξε, αυτοί που σήμερα κάνουν έλεγχο στους πολιτικούς θα πρέπει πρώτοι αυτοί να είναι καθαροί στην κοινωνία και να είναι γνωστά και τα δικά τους πόθεν έσχες. «Δεν μπορεί οι βουλευτές να περνάνε συνεχώς από τα τηλεδικεία και αυτοί που κάνουν τα τηλεδικεία να μην ελέγχονται» ισχυρίσθηκε.

Για το πόθεν έσχες των βουλευτών ισχυρίσθηκε πάντως ότι είναι το μόνο που στην ουσία ελέγχεται και απέδωσε στον συγκεκριμένο έλεγχο το γεγονός ότι σήμερα κάποιοι πολιτικοί βρίσκονται στη φυλακή ή καλούνται για εξηγήσεις ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Εντύπωσε προκάλεσε και η αναφορά του προέδρου της Βουλής στη Συνταγματική Αναθεώρηση, η οποία κατά τον ίδιο «δεν αποτελεί πανάκεια» καθώς υπάρχουν και διατάξεις που μπορεί να αντιμετωπίζουν ζητήματα. «Αν αυτή είναι να καταλήξει όπως η Συνταγματική Αναθεώρηση του 2008, που "κάηκε", καλύτερα να μην γίνει» τόνισε.

Ο κ. Μείμαράκης επισήμανε ότι θα μπορούσε ενδεχομένως να συζητηθεί το αν πρέπει να καθιερωθεί ασυμβίβαστο μεταξύ του υπουργικού αξιώματος και του βουλευτικού, όπως επίσης η εκλογή απευθείας από τους πολίτες του Προέδρου της Δημοκρατίας: «Πρέπει να δούμε πολύ σοβαρά στη συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος και την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης και το αν τελικά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα εκλέγεται ή όχι από τον πολίτη και το αν ο υπουργός μπορεί να είναι και βουλευτής ή όχι και τη σύγχυση αρμοδιοτήτων με την εκτελεστική εξουσία σε ένα καθαρά πρωθυπουργικοκεντρικό σύστημα στην Ελλάδα».