Να αναπαράγει το εσωστρεφές και μη παραγωγικό επιχειρηματικό μοντέλο του παρελθόντος συνεχίζει το 90% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα που ιδρύθηκαν μέσα στην κρίση, σύμφωνα με μελέτη της Εndeavor Greece.
Ενδεικτικά, πάνω από μία στις τέσσερις νέες επιχειρήσεις εξακολουθούν να προσανατολίζονται στο χώρο της εστίασης και στη λιανική ρούχων και παπουτσιών!
Ειδικότερα, με ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο να είναι υπό διαμόρφωση στην Ελλάδα της κρίσης, σε σύνολο 42.347 επιχειρήσεων που δημιουργήθηκαν το 2012, οι τομείς στους οποίους αναπτύχτηκαν είναι κατά σειρά:
1. Καταστήματα λιανικής τροφίμων (10.003)
2. Καταστήματα λιανικής, ρούχα και υποδήματα (2.100)
3. Σύμβουλοι επιχειρήσεων (2.046)
4. Κατασκευές (1.628)
5. Ενέργεια (1.621)
6. Τεχνολογία και Επικοινωνίες (1.185)
7. Τουρισμός (690)
8. Επεξεργασία Τροφίμων (640)
9. Μεταποίηση (350)
Η Ελλάδα, τονίζει η Εndeavor Greece, παρουσιάζει ευκαιρίες επιχειρηματικής δραστηριοποίησης και ελκυστικότητας επενδύσεων.
Report-Infographic-GR.jpg
Τα καλά νέα είναι -σύμφωνα με την έρευνα- ότι ο αριθμός των εταιριών που εστιάζουν σε τομείς με σημαντική δυναμική ανάπτυξης (π.χ., τουρισμός, τρόφιμα, τεχνολογία), παρότι αποτελεί ακόμη ισχνή μειοψηφία, αυξήθηκε κατά 40% τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι τομείς που κρύβουν ευκαιρίες και θα έχουν περιθώριο κέρδους τα επόμενα χρόνια θα είναι οι εξής (κατά σειρά προοπτικής):
1. ��ουρισμός
2. Αγροτικά προϊόντα και τρόφιμα.
3. Τεχνολογία και επικοινωνίες
4. Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
5. Υγεία
6. Ηλεκτρονικό εμπόριο
7. Ενέργεια και Πράσινη τεχνολογία
8. Βιοτεχνολογία/ Νανοτεχνολογία
Τέλος, η μελέτη εκτιμά ότι θα υπάρχει ένα «παράθυρο ευκαιρίας» 12-24 μηνών, κατά το οποίο επιχειρηματίες και επενδυτές καλούνται να δράσουν.