���Νέα διάσταση στο θέμα των υποβρυχίων επιχειρεί να δώσει ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς μετά τις δηλώσεις του Α.Τσίπρα περί εξεταστικής επιτροπής, με ανεπίσημο έγγραφο (non paper) το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επικαλείται παλαιότερες δηλώσεις στελεχών της Συγγρού, όπως του Γ. Μιχελάκη και του τότε τομεάρχη Θεόφιλου Λεονταρίδη, καλώντας τη Νέα Δημοκρατία να ξεκαθαρίσει αν θα παράσχει κάλυψη στους κυρίους Βενιζέλο και Παπακωνσταντίνου ή αν θα επιμείνει στην τότε ρητορική της για το θέμα.

Το NON PAPER

«Τον Απρίλιο του 2012, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές της 6ης Μαΐου, ο εκπρόσωπος τότε της Νέας Δημοκρατίας και σημερινός υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης δήλωνε για την υπόθεση των ΤΟR Μ1 και την σκανδαλώδη υπόθεση των υποβρυχίων:

«Ο κ. Βενιζέλος, ο οποίος υπήρξε βασικός συνήγορος του κ. Τσοχατζόπουλου στην Εξεταστική Επιτροπή για το σκάνδαλο των TORM1, δεν δικαιούται, πλέον, να σιωπά. Είναι, άλλωστε ο ίδιος που – το 2010 – αναθεώρησε την επαχθή σύμβαση Τσοχατζόπουλου, για τα υποβρύχια, αποδεχόμενος ακόμη επαχθέστερους όρους. Για παράδειγμα: Δέσμευσε το Δημόσιο να καταβάλλει τα οφειλόμενα ποσά σε τακτές ημερομηνίες, χωρίς, όμως, να δεσμεύσει την κατασκευάστρια εταιρία, για αντίστοιχη πρόοδο των εργασιών. Και χωρίς να προβλέψει εγγυητικές επιστολές, καλής εκτέλεσης ή έγκαιρης παράδοσης. Οι κύριοι Τσοχατζόπουλος και Βενιζέλος, ως υπουργοί Εθνικής Άμυνας, με τις δύο αυτές συμβάσεις, πέτυχαν το ακατόρθωτο. Να έχουμε πληρώσει πάνω από δύο δισ. ευρώ, αλλά – αντί των οκτώ – να έχουμε παραλάβει, μετά από 12 χρόνια, μόνο ένα υποβρύχιο. Και αυτό με προβλήματα, τα οποία διορθώθηκαν εκ των υστέρων. Η Νέα Δημοκρατία, όπως ήταν φυσικό, ούτε ψήφισε την κύρωση της σύμβασης Βενιζέλου, ούτε την υλοποίησε από το Νοέμβριο του 2011, μέχρι σήμερα».

Το ερωτήματα πλέον είναι τα εξής:

• Τι θα πράξει η Νέα Δημοκρατία σε ότι αφορά στην εξεταστική επιτροπή που θα καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ για τη σκανδαλώδη σύμβαση δεδομένου ότι πρόκειται για τεράστιο πολιτικό, οικονομικό και εξοπλιστικό σκάνδαλο για το οποίο πρέπει να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες όσων υπουργών έχουν εμπλακεί στην υπόθεση;

• Επιμένει η Νέα Δημοκρατία στα όσα είχε καταγγείλει ο τότε εκπρόσωπός της τον Απρίλιο του 2012, καθώς δεν είχε ψηφίσει την κύρωση της σύμβασης Βενιζέλου το 2010 ή θα παράσχει κάλυψη στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κύριο Βενιζέλο;

Για τη σκανδαλώδη σύμβαση του 2010 υπάρχουν τεράστιες ευθύνες, οι οποίες βαραίνουν τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας και σημερινό αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευάγγελο Βενιζέλο, όπως επίσης και τον πρώην υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου.

Οι Έλληνες φορολογούμενοι και το ελληνικό δημόσιο πλήρωσαν 2,5 δισ. ευρώ για τα υποβρύχια, τα οποία ωστόσο στερούνται οι Ένοπλες Δυνάμεις, ενώ την ίδια στιγμή 1200 απολυμένοι εργαζόμενοι των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, όπου συντελείται ένα έγκλημ�� σε βάρος του ελληνικού δημοσίου, βρίσκονται στο δρόμο.

Το ελληνικό δημόσιο με το νόμο που ψηφίστηκε χάνει αντισταθμιστικά οφέλη, ενώ ο υποτιθέμενος επενδυτής χωρίς να βάζει ούτε ένα ευρώ εισπράττει 350 εκατ. ευρώ και κρατά ενέχυρο μέσα στα ελληνικά Ναυπηγεία 4 ετοιμοπαράδοτα υποβρύχια.

Δεδομένων των καταγγελιών του κυρίου Γιάννη Μιχελάκη το 2012 αλλά και της στάσης του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας το 2010 – όταν υπεγράφη η αναθεώρηση της επαχθούς σύμβασης – , η οποία ως κόμμα τότε της αξιωματικής αντιπολίτευσης άφηνε σαφέστατες αιχμές, μέσω του τότε τομεάρχη της σε θέματα Άμυνας για «οσμή σκανδάλου», μπορεί να υποθέσει κανείς με ευκολία ότι η Νέα Δημοκρατία θα ψηφίσει υπέρ της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής. Σε αντίθετη περίπτωση θα καταστεί απολύτως σαφές ότι θα παρέχει «κάλυψη» στον κύριο Βενιζέλο για λόγους… πολιτικών και κυβερνητικών ισορροπιών.

Υπενθυμίζεται ότι το 2010 ο τότε τομεάρχης της ΝΔ Θεόφιλος Λεονταρίδης δήλωνε “η τροποποίηση της σύμβασης και η απευθείας ανάθεση κατασκευής δύο επιπλέον υποβρυχίων έχει αποτέλεσμα να αυξηθεί το κόστος κατά 800 εκατ. ευρώ σε μία περίοδο πρωτοφανούς οικονομικής και δημοσιονομικής ασφυξίας».