Νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής βρίσκεται προ των πυλών, με τους υπουργούς Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και Ναυτιλίας και Αιγίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να έχουν συμφωνήσει μάλιστα στην αναπτυξιακή φιλοσοφία του νομοσχεδίου.

Φιλοσοφία που -βάσει εκτιμήσεων του ΥΝΑ, αλλά και όλων των φορέων του κλάδου- θα εκτινάξει τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από το συγκεκριμένο κλάδο.

Επισημαίνεται ότι στην Ελλάδα έχουμε, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, 17.000 σκάφη αναψυχής, τα οποία δημιουργούν 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πραγματοποιούν έξοδα ύψους 610 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Μελέτη που πραγματοποίησε το ΝΕΕ με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς εκτιμά ότι, με την κατάλληλη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ο αριθμός των σκαφών μπορεί να αυξηθεί στις 67.000, οι άμεσες θέσεις εργασίας στις 78.390 και τα έξοδα των σκαφών στα 3,6 δισ. ευρώ!

Μάλιστα, χθες, ο υπουργός Ναυτιλίας καυτηρίασε με δηλώσεις του τη φιλοσοφία που κυριαρχούσε στο υπουργείο Οικονομικών την τελευταία πενταετία, ενώ εξέφρασε τη θέλησή του οι μαρίνες της χώρας μας να παραμείνουν σε ελληνικά χέρια.

«Θέλω οι μαρίνες αυτές να είναι γεμάτες σκάφη, να μη φεύγουν τα σκάφη προς την Τουρκία. Όχι να έρχονται οι Τούρκοι να αγοράζουν τις μαρίνες μας εδώ, αλλά να είναι γεμάτες οι ελληνικές μαρίνες. Αυτό προσπαθώ να πείσω πλέον τις Υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών. Πρέπει να σταματήσει αυτή η επιδρομή με τον τίτλο “το υπουργείο Οικονομικών ενάντια στους σκαφάτους”. Πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο, σαφές περιβάλλον και ο Βέλγος, ο Ολλανδός, ο Τούρκος, ο Ιταλός, ο Γάλλος, οποιοσδήποτε έχει λεφτά και έχει ένα σκάφος, να το έχει στην Ελλάδα. Να μην το έχει στην Τουρκία» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρβιτσιώτης.