Πως μπορεί να λειτουργήσει σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς τον ΟΣΕ; Υπάρχει η δυνατότητα συγχώνευσης με τον ΕΡΓΟΣΕ, που πωλείται στις 16 Σεπτέμβριου; Τι σκοπούς εξυπηρετούν ο ΟΣΕ , η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ; Όλα αυτά τα ερωτήματα έρχονται στο προσκήνιο, ύστερα από την αποκάλυψη της εφημερίδας Real News ότι η τρόικα απαιτεί τον «ξαφνικό θάνατο» του ΟΣΕ.

Ο Όμιλος ΟΣΕ αποτελείται από 3 εταιρείες , τον ΟΣΕ που είναι υπεύθυνος για τις υποδομές , την μεταφορική εταιρεία (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), που είναι υπεύθυνη για την μεταφορά των επιβατών και των εμπορευμάτων και την τεχνική εταιρεία. Η τεχνική εταιρεία έχει προσωπικό 600 άτομα περίπου και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ 850. Αυτές είναι ανεξάρτητες εταιρείες προς πώληση. Άρα όταν μιλάμε για ΟΣΕ μιλάμε για 1600 εργαζόμενους, που φτάνουν οριακά για να λειτουργεί στοιχειωδώς ο Οργανισμός.

Ήδη, όπως λένε οι εργαζόμενοι από το 2010 έχουν αρχίσει οι περικοπές προσωπικού, Όπως προειδοποιούν οι συνδικαλιστές αν γίνουν κι άλλες θα αρχίσουν να συγκρούονται τα τρένα….

Από την πλευρά της η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το κλείσιμο του ΟΣΕ δεν περιλαμβάνεται στα σχέδιά της, με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη να είναι κατηγορηματικός, όπως και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος.

Σύμφωνα πάντως με το επικρατέστερο σενάριο, τυχόν κλείσιμο του ΟΣΕ θα σημάνει άνοιγμα ενός νέου οργανισμού σε σύντομο χρονικό διάστημα με λιγότερους εργαζόμενους, στ�� πρότυπα της ΕΡΤ.