Νέες αντιδράσεις προκαλεί η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση, με τη θέση της εναντίον της διδασκαλίας των Θρησκευτικών στα σχολεία, ύστερα από τον σάλο που είχε προκληθεί εναντίον της προ ετών, όταν σε σχολικό βιβλίο Ιστορίας το οποίο συνέγραψε είχε αναφέρει για τα θύματα της μικρασιατικής καταστροφής του 1922 ότι «συνωστίζονταν» στην προκυμαία του λιμανιού της Σμύρνης.

Αυτή τη φορά, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στην οποία συζητείται το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο, η κ. Ρεπούση υποστήριξε ότι η έννοια του σύγχρονου Λυκείου δεν συνάδει με την διδασκαλία των θρησκευτικών.

«Στην Β' και Γ' των Επαγγελματικών Λυκείων δεν υπάρχει η Ιστορία. Αυτοί θα γίνουν πολίτες του κράτους. Και διδάσκονται ιστορία μόνο στην Α' Λυκείου. Αντίθετα, διδάσκονται τα Θρησκευτικά και αναρωτιέμαι: γιατί ενώ θέλετε να κάνετε ένα νέο σύγχρονο Λύκειο, επιμένετε στην αντίληψή σας για τα Θρησκευτικά που δεν είναι καν θρησκειολογία όπως ήταν σε παλαιότερα σχέδια επί της υπουργίας της Άννας Διαμαντοπούλου;» ρώτησε η κ. Ρεπούση.

Στο ίδιο πνεύμα ζήτησε να γίνει προαιρετική η διδασκαλία τους και πρόσθεσε: «Όλη η σύγχρονη εκπαίδευση δεν πιστεύει πια στην θρησκευτική κατήχηση, παρά την επαφή των παιδιών με τις θρησκείες μέσα από ένα μάθημα ιστορικό, κοινωνιολογικό, για το ρόλο που έπαιξαν οι θρησκείες στην πορεία της ανθρωπότητας, και δέχομαι ότι έπαιξαν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο. Τα θρησκευτικά με την έννοια της ορθόδοξης κατήχησης, κατά την γνώμη μας, δεν έχουν θέση στο σύγχρονο Λύκειο. Εσείς όχι μόνο δεν τα κάνετε προαιρετικά ή δεν τα αλλάζετε, αλλά επιμένετε σε μια κυρίαρχη θέση η οποία αποτυπώνεται και στο πρόγραμμα Σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου, αλλά και στα υποχρεωτικά μαθήματα που δίνουν εξετάσεις τα παιδιά για να πάρουν το απολυτήριό τους».

Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ ισχυρίσθηκε ακόμη ότι δεν νομίζει ότι όσο περισσότερη ορθόδοξη κατήχηση κάνουν τα παιδιά στα σχολεία τόσο καλύτεροι χριστιανοί θα γίνουν. «Αντίθετα υποβαθμίζονται οι Φυσικές Επιστήμες και η Βιολογία που είναι βασική επιστήμη και δεν ξέρω πως μπορούν σε μια σειρά από ειδικότητες να απουσιάζει η Βιολογία ή να υποβαθμίζονται οι Φυσικές Επιστήμες» τόνισε.