Παζάρια ακόμη και σε προϊόντα αξίας 3 ευρώ κάνουν οι Έλληνες, η αγοραστική δύναμη των οποίων έχει μειωθεί σε τραγικά επίπεδα.

Ακόμη και η μεγάλη μείωση των τιμών δεν έχει καταφέρει να αντιστρέψει το «μαύρο» κλίμα στην αγορά που βλέπει να καταρρέει ο τζίρος και τα λουκέτα να έρχονται το ένα πίσω από το άλλο.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, οι εμπορικές επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο των 200.000 ευρώ παρουσίασαν μείωση τζίρου της τάξης του 55%, συσωρευτικά από το 2009 έως σήμερα! Την ίδια ώρα, το 2013 αναμένεται ακόμη χειρότερο, καθώς η εκτίμηση κάνει λόγο για ��πώλειες τζίρου ύψους 30%.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, οι τιμές στα προϊόντα ένδυσης και υπόδησης το 2012 έχουν υποχωρήσει σε αξιοσημείωτο βαθμό σε σχέση με το 2011 (-21,3%), ωστόσο η διαπραγμάτευση (το παζάρι) της τιμής έχει λάβει σχεδόν καθολικό χαρακτήρα, ακόμα και σε προϊόντα με εξαιρετικά χαμηλές τιμές. (π.χ. αξίας 3 ευρώ). Μάλιστα, ισχυρίζεται η έρευνα, ακόμη και στη νέα χαμηλότερη τιμή που πετυχαίνουν οι καταναλωτές κατόπιν διαπραγμάτευσης ζητούν απόδειξη!

Τέλος, το ΙΝΕΜΥ, αναφέρει ότι οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, όχι μόνο έχουν απορροφήσει τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) αλλά και έχουν μειώσει το περιθώριο κέρδος τους προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές, να συγκρατήσουν την πτώση του κύκλου ��ργασιών τους καθώς η σωρευτική συρρίκνωση για την περίοδο 2010 -2012 κυμαίνεται στο ποσοστό-σοκ 40% έως 60%...