Απάντηση σε σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή» για το πρόβλημα ηλεκτροδότησης στη Σαντορίνη λόγω βλάβης σε μία από τις μηχανές παραγωγής ρεύματος δίνει το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ.

Συγκεκριμένα αναφέρουν:

«Από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε το πρόβλημα, υπήρξε διαρκής επικοινωνία με τα αρμόδια Υπουργεία και τη Γεν��κή Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, για όλες τις ενέργειες που πραγματοποιούνται για την αποκατάσταση της βλάβης.

Τονίσθηκε ότι πρέπει να γίνουν άμεσα και συντονισμένα όλα όσα απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία του νησιού, καθώς οποιαδήποτε καθυστέρηση θα έχει επιπτώσεις στην τουριστική εικόνα της χώρας.

Το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ από την πλευρά τους, προχώρησαν σε μια σειρά ενεργειών, στο πεδίο αρμοδιοτήτων τους, προς αντιμετώπιση της έκτακτης κατάστασης στο νησί:

--- Όλο το ανθρώπινο δυναμικό του ΕΟΤ Κυκλάδων τέθηκε σε επιφυλακή με σκοπό την υποστήριξη των ξενοδόχων της Σαντορίνης.

--- Πραγματοποιήθηκαν αλλεπάλληλες συσκέψεις των στελεχών του ΕΟΤ με τον Αστυνομικό Διευθυντή Κυκλάδων και το Δήμαρχο Σαντορίνης.

--- Σε συνεργασία με τους ξενοδόχους του νησιού αντιμετωπίστηκαν σειρά πρακτικών ζητημάτων, όπως για παράδειγμα η χρήση πιστωτικών καρτών στα ξενοδοχεία.

--- Ο ΕΟΤ παρείχε υποστήριξη σε ξενοδοχεία που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη μεταφορά γεννητριών σε αυτά.

--- Η ομάδα διαχείρισης κρίσεων του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ τέθηκε σε ετοιμότητα, με σκοπό την ενημέρωση ξένων δημοσιογράφων για την πορεία αποκατάστασης της ηλεκτροδότησης του ��ησιού.

--- Tα γραφεία εξωτερικού του ΕΟΤ έδιναν αναφορά για τα δημοσιεύματα του ξένου τύπου σχετικά με το θέμα.

--- Επισημαίνεται ότι οι επισκέπτες του νησιού σε καμία περίπτωση δεν αισθάνθηκαν ανασφάλεια αφού υπήρχε διαρκής ενημέρωση για τις ενέργειες αποκατάστασης του προβλήματος. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ελάχιστοι τουρίστες αποχώρησαν από το νησί, τα παράπονα που καταγράφηκαν ήταν εξαιρετικά περιορισμένα και τέλος, δεν παρατηρήθηκε κανένα κύμα μελλοντικών ακυρώσεων.

Σημειώνεται ότι βασική αρχή στη διαχείριση κρίσεων, είναι η τήρηση χαμηλών τόνων, η ύπαρξη ενιαίου συντονιστικού οργάνου και κυρίως η αποφυγή άσκοπων επικοινωνιακών ενεργειών.

Δυστυχώς όμως η εφημερίδα αντιφάσκει και εγκαλεί αναίτια το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ γιατί δεν λειτούργησαν με όρους επικοινωνίας του παρελθόντος, δηλαδή με επισκέψεις χωρίς ουσιαστικό σκοπό και κινήσεις δημοσίων ��χέσεων.

Προφανώς αυτό το μοντέλο επικοινωνίας έχει χρεοκοπήσει, δεν λύνει προβλήματα, δεν αφορά το Υπουργείο και τον ΕΟΤ και δεν πρόκειται να το υιοθετήσουμε.

Έχουμε επιλέξει το δρόμο της ουσιαστικής και συστηματικής δουλειάς.

Σε μια χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό όπου ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα είναι εξαιρετικά υψηλός, είναι καλοδεχούμενη κάθε καλόπιστη κριτική για βελτίωση τόσο του τουριστικού προϊόντος, όσο και των υποδομών της χώρας.

Δεν είναι όμως εποικοδομητική η χωρίς ενημέρωση και επιχειρήματα κριτική για το ρόλο και τη λειτουργία του Υπουργείου Τουρισμού σε ένα γεγονός σαν και αυτό της Σαντορίνης.

Σε κάθε περίπτωση το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ θα συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους με σκοπό την μακροχρόνια ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

«Αντιμετωπίζουμε προβλήματα» , δε σημαίνει να τα μεγεθύνουμε, ούτε να χτίζουμε την εικόνα μας επάνω σε αυτά.

Με αυτή τη λογική πορευτήκαμε με αυτή τη λογική προχωράμε».