Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία ελέγχων που διενήργησε το Σώμα Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) μετά από εντολή του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, δεν είναι λίγοι οι… κοπανατζήδες, οι οποίοι πληρώνονται κανονικά, αλλά δεν συμπληρώνουν 8ωρο εργασίας. Κάποιοι από αυτούς δεν μπαίνουν καν στον κόπο να πάνε μέχρι το γραφείο τους!

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα έξι εργαζομένων στο υπουργείο Εσωτερικών, οι οποίοι απείχαν αδικαιολόγητα από τα καθήκοντά της. Πιο συγκεκριμένα, μια υπάλληλος έλειπε πάνω από… δύο χρόνια, ένας υπάλληλος για επτά συνεχόμενους μήνες, ενώ για έξι μήνες δεν συμπλήρωνε το 8ωρο και ένας υπάλληλος απουσίασε για δύο μήνες. Άλλος υπάλληλος απουσίαζε αδικαιολόγητα για χρονικό διάστημα 42 ημερών και δύο άλλοι επί επτά μήνες δεν συμπλήρωναν το 8ωρο!!

Το ΣΕΕΔΔ πραγματοποίησε ακόμα δειγματοληπτικούς ελέγχους στις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στις υπηρεσίες του υπ. Τουρισμού, στις υπηρεσίες της ΓΓ Πολιτισμού του υπ. Πολιτισμού και Αθλητισμού και διαπίστωσε «υπολειτουργία των συστημάτων ελέγχου της τήρησης του χρόνου εργασίας» αι «απροθυμία των αρμοδίων διοικητικών οργάνων να ελέγξουν την τήρηση του εργασιακού χρόνου και να επιβάλουν τις προβλεπόμενες πειθαρχικές και διοικητικές κυρώσεις».

Διαβάστε μερικά αποκαλυπτικά στοιχεία από την έκθεση του ΣΕΕΔΔ:

Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Το Νοέμβριο 2012, από το σύνολο των εργαζομένων που ελέγχθηκαν, 19 υπάλληλοι απουσίαζαν για περισσότερες από οκτώ ώρες αθροιστικά όλο το μήνα, ενώ παρατηρήθηκαν και ορισμένες ολιγόλεπτες καθυστερήσεις ή πρόωρες αποχωρήσεις υπαλλήλων. Η πλειονότητα των εργαζομένων τήρησε τον 40ωρο εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας και μάλιστα αρκετοί εξ αυτών εργάστηκαν και πέραν των οκτώ ωρών ημερησίως.

Υπουργείο Τουρισμού

Το Νοέμβριο 2012 είχε εγκριθεί υπερωριακή απασχόληση. Το 75% των υπαλλήλων τήρησαν τον υποχρεωτικό χρόνο εργασίας. Αλλά σε 50 υπαλλήλους καταβλήθηκε υπερωριακή αμοιβή για 1-2 ώρες επιπλέον των δεδουλευμένων βάσει ωροσήμανσης, με εξαί��εση δύο περιπτώσεις που η διαφορά ήταν 8-9 ώρες. Η υπηρεσία δικαιολόγησε την επιλογή της επικαλούμενη επιβράβευση των συγκεκριμένων υπαλλήλων, χωρίς ωστόσο αυτό να προβλέπεται από την νομοθεσία.

Κατά το τρίμηνο Μαρτίου-Μαΐου 2012, οπότε δεν χορηγήθηκαν υπερωρίες, μόνο το 23% των υπαλλήλων τήρησε το χρόνο εργασίας. Μάλιστα 13 υπάλληλοι παρουσίασαν αναιτιολόγητη απουσία που αθροιστικά ξεπερνούσε τον εργασιακό χρόνο τριών ημερών. Η Δ/νση Διοικητικού, σημειώνεται στην έκθεση, δεν είχε μεριμνήσει για την ανάλογη περικοπή αποδοχών και τον πειθαρχικό έλεγχο των υπαλλήλων.

Επίσης, τονίζεται, ότι παρά την επανειλημμένη χρήση βραχυχρόνιων αναρρωτικών αδειών από μεγάλο ποσοστό του προσωπικού, η υπηρεσία δεν εφαρμόζει την πρόβλεψη του Υπαλληλικού Κώδ��κα για κατ' οίκον εξέταση, λόγω έλλειψης ελεγκτή ιατρού. Χαρακτηριστικά σημειώνεται ότι το 2012 από τους 246 υπαλλήλους, 180 έλαβαν 1.765 ημέρες αναρρωτικής άδειας, δηλαδή κατά μέσο όρο 10 ημέρες έκαστος.

Γενική Γραμματεία Πολιτισμού

Διαπιστώθηκε ότι από το 1998 είχε εγκατασταθεί ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της τήρησης του εργασιακού χρόνου. Όμως το σύστημα τέθηκε σε λειτουργία το 2012, χωρίς να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα απεικόνισης των τυχόν αποκλίσεων στη συμπλήρωση του εργασιακού χρόνου ανά υπάλληλο.

Η Δ/νση Διοικητικού, σημειώνεται στην έκθεση, δεν ενημέρωνε ανελλιπώς το ηλεκτρονικό σύστημα με τις χορηγούμενες άδειες ώστε αυτό να παρέχει αξιόπιστα στοιχεία και μέχρι τη διενέργεια του ελέγχου από το ΣΕΕΔΔ δεν είχε μεριμν��σει για την ανάλογη περικοπή αποδοχών και τον πειθαρχικό έλεγχο των υπαλλήλων που δεν τηρούσαν το χρόνο εργασίας.

Το Νοέμβριο 2012, οπότε έγινε δειγματοληπτικός έλεγχος, διαπιστώθηκε ότι το 68,69% των υπαλλήλων δεν τήρησαν το χρόνο εργασίας. Μάλιστα οι ώρες απουσίας 113 υπαλλήλων υπερέβαιναν αθροιστικά τη μία εργάσιμη ημέρα.