Φαίνεται να «κλείδωσε» οριστικά η επιλογή της κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ, ο οποίος διέρχεται και από την Ελλάδα, όπως όλες οι ενδείξεις επιβεβαιώνουν.

Πριν από λίγο υπογράφηκε το σύμφωνο φιλοξενούσας χώρας μεταξύ της��ελληνικής κυβέρνησης και της κοινοπραξίας Shaz Deniz, προκειμένου να περάσει ο αγωγός ΤΑP από την Ελλάδα.

Τη συμφωνία υπέγραψαν από πλευράς κυβέρνησης ο Υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Μάκης Παπαγεωργίου, και από πλευράς TAP o Managing Director, Kjetil Tungland.

Είχε προηγηθεί συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά στο Μέγαρο Μαξίμου με εκπροσώπους της κοινοπραξίας, ενώ από χθες είδη πολλά πρακτορεία μετέδιδαν ότι ο TAP θα προτιμηθεί, αλλά χωρίς να υπάρχει επίσημη ανακοίνωση. Η συμφωνία απόκτησης της ΔΕΣΦΑ από τους Αζέρους αποτελούσε επίσης μία ακόμη ένδειξη.

Σε έκθεση του υπουργείου Εξωτερικών για το ζήτημα των αγωγών, καταγράφεται μία σειρά πλεονεκτημάτων για την Ελλάδα με την κατασκευή του αγωγού TAP, όπως η αναβάθμιση της γεωστρατηγικής σημασίας της χώρας, το γεγονός ότι καθίσταται ενεργειακός κόμβος στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, η διαφοροποίηση των πηγών φυσικού αερίου για την ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά, η πραγματοποίηση σημαντικής άμεσης ξένης επένδυσης ύψους 1,5 δισ. ευρώ, η δημιουργία 2.000 άμεσων και 10.000 έμμεσων νέων θέσεων εργασίας, τα υπόλοιπα πολλαπλασιαστικά οφέλη στην ελληνική οικονομία, η επενδυτική εμπιστοσύνη στην προοπτική της ελληνικής οικονομίας κ.α.