Ενστάσεις για τα Προεδρικά Διατάγματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση εκφράζει το ΠΑΣΟΚ διά της κοινοβουλευτικής εκπροσώπου του Εύης Χριστοφιλοπούλου και του γραμματέα του Τομέα Παιδείας του κόμματος Δημήτρη Νικηφόρου, που συναντήθηκαν σήμερα με στελέχη της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ιπποκράτους.
Τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ αναφέρουν για το σχέδιο Π.Δ. σχετικά τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών: «Όχι μόνο δεν συμβάλλει στην ορθολογικότερη κατανομή των εκπαιδευτικών, αλλά δημιουργεί επιπρόσθετα σοβαρά προβλήματα. Η δυσλειτουργία του συγκεκριμένου σχεδίου Π.Δ., προκύπτει ιδίως από τη σύγχυση μεταξύ α) οργανικών και λειτουργικών κενών, β) μεταθέσεων, που αποτελούν μόνιμες υπηρεσιακές μεταβολές, και αποσπάσεων ή διαθέσεων, που αποτελούν προσωρινές μεταβολές. Θεωρούμε ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο (ν. 3848/2010) μπορεί να επιλύσει τα σχετικά ζητήματα, χωρίς να ταλαιπωρεί επιπλέον τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους».

Για τις αποσπάσεις σε υπηρεσίας εκτός σχολείου, τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ υποστηρίζουν ότι «ο πρώτος ουσιαστικός περιορισμός τους έγινε το 2010, όταν το ΠΑΣΟΚ είχε την πολιτική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Τότε επέστρεψαν πάνω από 5.000 εκπαιδευτικοί απ΄ τα γραφεία στα σχολεία. Δυστυχώς, αυτή η προσπάθεια δεν είχε συνέχεια. Αντιθέτως, επιχειρείται η επαναφορά "αμαρτωλών" διατάξεων και πρακτικών σε σχέση με τις αποσπάσεις.
Σε κάθε περίπτωση όμως ο περιορισμός των αποσπάσεων δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό».

Σχετικά επίσης με το σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει:

«Για άλλη μια φορά, έχουμε πολύ σοβαρές ενστάσεις τόσο για τη λογική που το διέπει, όσο και για πολλές από τις επιμέρους διατάξεις του. Η κριτική μας εστιάζεται κυρίως στα εξής σημεία:

ο προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης έχει μονομερώς ελεγκτικό-εποπτικό χαρακτήρα, δεν συνδέεται με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν επικεντρώνεται στην τρέχουσα επαγγελματική τους δυνατότητα στην τάξη, αλλά δίνει μεγάλη έμφαση στα τυπικά προσόντα και σε ποικίλης προέλευσης "χαρτιά".

- Ταυτόχρονα εισάγει διαδικασίες χρονοβόρες, γραφειοκρατικές και μη εφαρμόσιμες, ενώ χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, ασάφειες, νομοθετικές ατέλειες, αστοχίες και παραλείψεις».

Ζητείται επίσης από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να λάβει σοβαρά υπόψη τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ.