Εκατοντάδες τηλεθεατές συγκεντρώνονται σχεδόν κάθε βράδυ στις οθόνες τους προκειμένου να παρακολουθήσουν το τηλεοπτικό φαινόμενο που δεν είναι άλλο από το Survivor!

Aν δει κανείς τα οικονομικά στοιχεία του ριάλιτι επιβίωσης εύκολα μπορεί να καταλάβει ότι πρόκειται για φλέβα χρυσού. Ταυτόχρονα όμως και η κίνηση των μηχανών του κοστίζει πολύ, με αποτέλεσμα η βιωσιμότητά του να είναι ένα καθημερινό στοίχημα.

Σύμφωνα με το «Πρώτο Θέμα» ο ΣΚΑΙ αγόρασε τα δικαιώματα του Survivor από τον Τούρκο επιχειρηματία και καναλάρχη Ατζούν Ιλιτζαλί, ο οποίος έχει την ευθύνη της παραγωγής, περίπου 10 εκ. ευρώ. Ο Ιλιτζαλί έχει στήσει μια ολόκληρη βιομηχανία παραγωγής του ελληνικού (αλλά και του τουρκικού που γυρίζεται και προβάλλεται παράλληλα) «Survivor» στον Άγιο Δομίνικο απασχολώντας περίπου 420 άτομα (οι 100 είναι Έλληνες) για τις ανάγκες των γυρισμάτων και του μοντάζ του ελληνικού προγράμματος.

Κόστος 150.000 ευρώ το επεισόδιο

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, υπολογίζεται ότι κάθε επεισόδιο τριών ωρών που προβάλλεται στην Ελλάδα από την Κυριακή ως την Πέμπτη, κοστίζει 150.000 ευρώ και περίπου 750.000 ευρώ την εβδομάδα. Με λίγα λόγια, κάθε δευτερόλεπτο προβολής του παιχνιδιού κοστίζει 18 ευρώ.

Στα έξοδα της παραγωγής θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι ρήτρες πρόσθετης αμοιβής (περίπου 500.000 ευρώ η καθεμία) που περιλαμβάνονται στα συμβόλαια, αν η τηλεθέαση του προγράμματος ξεπεράσει το 25% αλλά και το 50% -μεγέθη τα οποία έχουν ήδη επιτευχθεί.

Όλα τα διαφημιστικά έσοδα του παιχνιδιού είναι αυτά που μπορεί να χωρέσουν στις τρεις ή τέσσερεις διαφημιστικές ζώνες των 12 λεπτών που παρεμβάλλονται καθημερινά στα επεισόδια της εκπομπής. Κάθε δευτερόλεπτο διαφημιστικής προβολής σε αυτές τις ζώνες κοστίζει πανάκριβα και κάθε μέρα που περνά θα κοστίζει ακριβότερα λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος που εκδηλώνουν οι διαφημιστικές εταιρίες.

Όταν ξεκίνησε το ριάλιτι επιβίωσης, ο διαφημιζόμενος αγόραζε το διαφημιστικό χρόνο προς 90 ευρώ το δευτερόλεπτο. Το μάξιμουμ δηλαδή των εσόδων που μπορούσε να επιτευχθεί ημερησίως από το κανάλι ήταν 260.000 ευρώ. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το πρώτο μήνα προβολής το παιχνίδι δεν έβγαζε καν τα έξοδά της. Αλλά από τα Μέσα Μαρτίου που το ενδιαφέρον των διαφημιστών αυξήθηκε και το τιμολόγιο ακρίβυνε φτάνοντας τα 120 ευρώ το δευτερόλεπτο, ο σταθμός άρχισε να έχει τα πρώτα καθαρά κέρδη.

Με τα σημερινά δεδομένα ο τζίρος κάθε επεισοδίου του Survivor υπολογίζεται περίπου στις 350.000 ευρώ, χωρίς σε αυτόν να υπολογίζονται οι χορηγίες από τοποθέτηση προϊόντων. 

Tags: