Ερωτήματα και κριτική από έγκριτα έντυπα του Εξωτερικού προκαλεί η πρόθεση της κυβέρνησης να εγκαταστήσει ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου στην Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

Διεθνή μέσα ενημέρωσης -όπως το Reuters και η Daily Mail, αλλά και το περιοδικό με τη μεγαλύτερη επιρροή για την τηλεοπτική βιομηχανία, το Broadband magazine- επισημαίνουν πως αυτή η παρέμβαση, όχι μόνο θα παραδώσει στην κυβέρνηση τον έλεγχο της βιομηχανίας της τηλεόρασης, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί άμεση επίθεση στην ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα και είναι μια προσπάθεια να φιμώσει τους επικριτές της κυβέρνησης. Με άλλα λόγια, πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου επίθεση εναντίον των Μέσων Ενημέρωσης σε ένα κράτος μέλος της Ε.Ε..

Παράλληλα, τα δημοσιεύματα κρίνουν πως ο νέος νόμος θα στείλει αρνητικό μήνυμα σε υφιστάμενους και δυνητικούς νέους επενδυτές σε μια εποχή που η Ελλάδα πρέπει να καθησυχάσει τους επενδυτές και να προσελκύσει νέους, αλλά και πως η εν λόγω νομοθεσία παραβιάζει το δίκαιο της Ε.Ε. και θα βλάψει τη βιομηχανία της τηλεόρασης, που ήδη βρίσκεται αντιμέτωπη με την οικονομική ύφεση και τα αυστηρά μέτρα λιτότητας, καθώς και τη μαζική στροφή προς την online διαφήμιση, παράγοντες που θα μπορούσαν να αναγκάσουν τους τηλεοπτικούς σταθμούς να κλείσουν.

Η διεθνής αρθρογραφία συμφωνεί και με τις ενστάσεις που έχουν διατυπώσει φορείς του κλάδου, καθώς αναφέρει πως η π��ωτοβουλία της κυβέρνησης δείχνει ότι επιδιώκει την επιβολή υψηλότερων φόρων και επιτίθεται στις επιχειρήσεις, αντί να μειώσει τη γραφειοκρατία και να εξορθολογίσει τις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά και πως το νομοσχέδιο θα αφαιρέσει κάθε έννοια της αναγκαίας εμπιστευτικότητας που απαιτείται για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Επισημαίνοντας πως η πλατφόρμα θέτει σε πραγματικό επιχειρηματικό κίνδυνο τις επιχειρήσεις των Μέσων Ενημέρωσης που λειτουργούν στη χώρα καθ��ς όλοι, διαφημιζόμενοι, διαφημιστικές εταιρείες, οργανισμοί Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, τηλεοπτικοί σταθμοί και τα υπόλοιπα ΜΜΕ θα γνωρίζουν λεπτομερώς το κόστος της κάθε διαφήμισης, τον τηλεοπτικό προϋπολογισμό κάθε διαφημιζόμενου κ��ι τα έσοδα, τα διεθνή ΜΜΕ παρατηρούν πως η ελληνική πρωτοβουλία έρχεται την ίδια στιγμή που και ορισμένες ακόμα ευρωπαϊκές κυβερνήσεις (π.χ. στην Ουγγαρία και την Πολωνία) προσπαθούν επίσης να πατάξουν την ελευθερία των Μέσων Ενημέρωσης.

Δείτε στο βίντεο το σχετικό ρεπορτάζ από το κεντρικό δελτίο του Star

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η κυβέρνηση υποκαθιστά την ελεύθερη αγορά συναλλαγών μεταξύ ιδιωτικών εταιρειών!

Κοινή τοποθέτηση ΣΔΕ, ΕΙΤΗΣΕΕ, ΕΔΕΕ στο σχέδιο νόμου για τον διαφημιστικό χρόνο